به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نشست خبری فیلم «عادت نمی‌کنیم» با حضور ابراهیم ابراهیمیان کارگردان، ساره بیات و پانته‌آ پناهی‌ها بازیگران، حامد ثابت آهنگساز، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، شهرام اخلاص‌پور مجری طرح و مدیر تولید، سارا سلطانی فیلمنامه‌نویس، ژینوس پدرام تدوین‌گر، پیمان جعفری تهیه‌کننده و با اجرای حسام‌الدین مقامی‌کیا و نقد بررسی خسرو نقیبی منتقد فیلم برگزار شد. 
 
ابراهیم ابراهیمیان پس از خیر مقدم به اهالی رسانه گفت: می‌دانم اهالی رسانه در این روزها چقدر تلاش کردند و با لغو نشست‌های دیروز سعی کردم که امروز به احترام اهالی رسانه در اینجا حضور یایم تا به سوالات آنها پاسخ گویم. 
 
خسرو نقیبی منتقد فیلم بیان کرد: «عادت نمی‌کنیم» جزو سه چهار فیلم کامل این جشنواره است. در این روزها از زبان برخی از منتقدان می‌شنیدم که «عادت نمی‌کنیم» را در سبک و سیاق آثار فرهادی می‌دانستند و متاسفانه با زدن برچسب فیلم‌ها را مورد بی توجهی قرار می‌دهند. نباید دایره آثار را محدود کنیم. 
 
وی در ادامه اظهار داشت: شاید شرایط بصری فیلم شبیه به آن سبک فیلم‌ها باشد اما دست فیلمنامه‌نویسان بسته است و ما محدودیت روایت ژانر داریم که در آن شرایط اقتصادی، فیلم‌نامه، اجرا و ... داریم. فیلمسازان به دلیل همین محدودیت‌ها به سراغ ژانر اجتماعی‌ می‌روند. ما تلاش کردیم یک فیلم استاندارد بسازیم و من سعی کردم هرچه بلد هستم، در فیلم پیاده کنم. 
 
پیمان جعفری تهیه‌کننده فیلم با زنده نگه داشتن یاد زنده یاد یدالله نجفی در این نشست گفت: جای یدالله نجفی نازنین خالی است. 
 
وی در ادامه بیان کرد: باید بگویم که آدم‌ها شباهت زیادی به هم دارند اما اینکه بگوییم فیلم «عادت نمی‌کنیم» شبیه آثار اصغر فرهادی است را باید کنار بگذاریم و به این توجه کنیم که این اثر را ابراهیم ابراهیمیان ساخته است و من واقعا حس کردم این فیلم متعلق به ایشان است.
 
سارا سلطانی فیلمنامه‌نویس نیز با اشاره به دیالوگ‌های فیلم گفت: من بیشتر طرفدار آقایان هستم تا خانم‌ها ولی اگر ابراهیمیان نبود این فیلمنامه به خوبی نوشته نمی‌شد چون مهندسی آن را طراحی کرد. ابراهیمیان بسیار صبور و همراه بود و به من در نوشتن دیالوگ‌ها و فضاسازی کمک کرد. گاهی چند روز روی دیالوگ‌ها فکر می‌کردم و در مقاطعی نیز از این که چیزی به ذهنم نمی‌رسید اعصابم خورد می‌شد اما ابراهیم هوای من را داشت و کنارم بود. 
 
شهرام اخلاص‌پور مدیر پروژه و مجری طرح نیز بیان کرد: این که فیلم ابراهیم به اصغر فرهادی شباهت داشته باشد عیب نیست چون اصغر فرهادی از مفاخر سینمای ما است اما شباهتی وجود ندارد ما با بررسی‌های جانبی تصمیم گرفتیم آن را بسازیم. 
 
وی در ادامه افزود: آنچه که فیلم را سرپا نگه داشته این بوده که گروه جوان و زبده‎‌ای دارد و همه عوامل تلاش کردند فیلم خوب و قابل قبولی ارائه کنند. از ابتدا روی این موضوع خیلی کار شد و از نظر من این فیلم جای دو یا سه بار دیده شدن دارد و از آن آثاری است که دوست داریم آن را تماشا کنیم این فیلم ما به ازای بیرونی دارد که از بستر اجتماع گرفته شده است. 
 
علیرضا برازنده مدیر فیلم برداری با ابراز خرسندی از همکاری با عوامل فیلم «عادت نمی‌کنیم» گفت: این دومین همکاری من با ابراهیم است و از همان ابتدا به من گفت که فضای کار قبلی را فراموش کنم و محیط جدید را در نظر بگیرم. پس از خواندن فیلمنامه و مشورت با کارگردان به مسائل مورد نظر ایشان بود، پرداختم. 
 
وی با اشاره به تم سرد فیلم گفت: نورپردازی‌ها در مواقع مختلف متفاوت بود و ما سعی داشتیم در شب و روز نورپردازی غیرطبیعی نداشته باشیم. 
 
ساره بیات بازیگر فیلم بیان کرد: پس خواندن فیلمنامه جلسه‌هایی‌ با کارگردان و فیلمنامه‌نویس داشتیم و آنها متوجه شدند حسی که در نظرشان است با حسی که من در هنگام خواندن دیالوگ‌ها دارم یکی است. 
 
بیات در خصوص ویژگی‌های ابراهیمیان به عنوان کارگردان گفت: به نظر من سخت‌گیری و وسواس کارگردان به جا بود و لازم است کارگردان چنین سخت‌گیری و دقت نظری داشته باشد. کارگردان «عادت نمی‌کنیم» دوست دارد نگاهش را بسط دهد و اطمینانی که به بازیگر می‌دهد موجب می‌شود بازیگر با دل و جان برایش کار کند. 
 
حامد ثابت آهنگساز فیلم بیان کرد: تفاوت موسیقی این فیلم با فیلم‌های دیگر در این است که با شش باند و به شکل ساراند ساخته و پخش می‌شود میکس موسیقی در استودیوی آقای علویان انجام شد و به نظر من چنین آهنگسازی تا به حال در سینما نداشتیم. 
 
وی ادامه داد: به عقیده من این موسیقی بهترین کار من تا این لحظه است ضمن اینکه اگر کمک‌ها و زحمات آقای علویان نبود این موسیقی این طور ساخته نمی‌شد. 
 
ژینوس پدرام تدوین‌گر پس از سخنان منتقد فیلم در مورد سکانس اول «عادت نمی‌کنیم» گفت: سکانس اول فیلم در واقع آخرین سکانسی بود که فیلمبرداری شد و از همان ابتدا جایگاهش مشخص بود. فیلم قرار بود از یک بحران آغاز شود که شخصیت‌پردازی بازیگران فیلم به خصوص ساره بیات و هدیه تهرانی از سکانس اول شکل می‌گرفت. برای این سکانس من دو روز حالم خراب بود به عوامل گفتم با من صحبت نکنید تا این کار تمام شود. ما در این فیلم نمی‌خواستیم از هیچ چیز بگذریم و سعی داشتیم به آنچه صورت گرفته وفادار باشیم. 
 
پانته‌آ پناهی‌ها که با تاخیر به جلسه نشست رسیده بود، پس از عذرخواهی گفت: اولین دلیلم برای حضور در این فیلم خود کارگردان بود و سپس فیلمنامه‌نویس و سایر عوامل نقش من با شخصیتم بسیار متفاوت بود و حضور این افراد بود که مرا ترغیب به همکاری کرد. 
 
کارگردان «عادت نمی‌کنیم» در خصوص روند نگارش فیلمنامه گفت: نزدیک به یازده ماه روی فیلمنامه کار شده و سعی کردیم از شرایط ممیزی‌هایی مرسوم سینما عبور کنیم. در این فیلمنامه آنچه که در توان داشتیم انجام دادیم بازیگران و عوامل فیلم به ما اعتماد کردند و آقای اخلاص‌پور و جعفری ستون محکم فیلم بودند. 
 
ابراهیمیان تصریح کرد: بی‌نظیرترین رفیق سینمای من علیرضا برازنده است که در طول این دو سال پس از تجربه اول رشد زیادی در کار خود داشته است ضمن اینکه با احترام به صداگذاران دیگر باید بگویم علیرضا علویان شاهکار کرده است. محصول کار حامد ثابت و علویان برای من لذت‌بخش است چون موسیقی دراماتیک و در خدمت فیلم بود. 
 
وی ادامه داد: عموما فیلمساز نباید با این نگاه فیلم بسازد که در جشنواره حضور پیدا کند نباید فیلم قربانی حضور در جشنواره شود اما دلیل این اتفاق شرایط اقتصادی و فرهنگی سینمای ما است. در پروژه «عادت نمی‌کنیم» اعتماد و تفاهم وجود داشت ضمن اینکه باید بگویم امیر نوبخت صدابردار فیلم از وسواس ، دقت و سخت‌گیری پوست مرا کند. 
 
منتقد فیلم در پایان اظهار داشت: در سینما کار با جمع ستاره‌ها سخت است حتی کار با یکی از آنها دشوار است اما ابراهیمیان با چند ستاره در فیلمش به راحتی اثرش را ساخته است. «عادت نمی‌کنیم» فیلم کم نقصی است که می‌داند چه می‌خواهد و نشانه‌گیری درستی دارد و همین کار مهمی است. 
 
ساره بیات بازیگر فیلم با نوشتن بچه‌ها خسته نباشید به اهالی رسانه نسبت به آنها قدردانی کرد.