به گزارش پارس به نقل از مهر، تهمینه حدادی از انتشار مجموعه «راهنمای خبرنگاری» برای نوجوانان خبر داد: راهنمای خبرنگاری با  تکیه بر تجربیات شخصی‌ام در دنیای خبرنگاری و با استفاده از منابع معتبر نوشته شده است. با توجه به اینکه نوجوان‌های زیادی علاقه‌مند به یادگیری اصول خبرنگاری هستند و کتاب‌های موجود در بازار، دانشگاهی و تخصصی هستند تصمیم به تالیف مجموعه ای گرفتم که با زبانی ساده بتواند مخاطبان و علاقمندان را با دنیای خبرنگاری آشنا کند.

نویسنده «راهنمای خبرنگاری» با اشاره به موضوعات این مجموعه گفت: سعی کرده‌ام در نگاشت این کتاب از اصول علمی آموزش استفاده کنم. در اولین جلد از این مجموعه مخاطبان با کلیات خبرنگاری، ارتباطات و ویژگی‌های لازم برای ورود به این شغل آشنا می شوند. در دیگر کتاب‌ها خبرنویسی، گزارش نویسی، مصاحبه را خواهند آموخت و در کتاب آ‌خر مسایلی مانند عکس، صفحه آرایی که امروزه جزو ملزومات این شغل است مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع مخاطبان گام به گام در این کتاب‌ها پیش خواهند رفت.

او درباره تفاوت‌های این مجموعه با دیگر کتاب‌های آموزشی توضیح داد: از آنجا که مخاطبان این مجموعه متفاوت‌اند مجموعه همراه با تمرین‌هایی برای ‌آنها خواهد بود. ضمن آنکه قالب خشک کتاب ها شکسته است و با حفظ اصول از مثال های ملموس تری برای نوجوانان استفاده کرده ام. تلاش من بر آن بوده که موضوعات مطرح شده  به عنوان خبر و گزارش مرتبط با حوزه ی کاری و فکری خود آنها باشد تا درک و فهم اصول خبرنگاری برای آنها آسان شود. از طرفی با تصمیم ناشر ما از تصویرگری هم در کتاب ها استفاده کرده ایم تا کتاب از  ساختار  آموزشی کمی فاصله بگیرد.

حدادی در انتها گفت:علاوه بر یادگیری مقدمات این رشته، مخاطبان کتاب قرار است با سختی‌های رشته خبرنگاری آشنا شوند. از طرفی به عنوان یک ناظر بیرونی همواره شاهد پیروی افراد از اخبار غلط و عدم شناخت آنها از خبر، رسانه و تبلیغات بوده‌ام که گمان می‌رود بخشی از اطلاعات عمومی باشند. به همین دلیل با آن‌که کتاب برای نوجوان‌ها تالیف شده است اما می‌تواند مخاطبانی تا ۲۰ سال را تحت پوشش قرار دهد.

تهمینه حدادی دانش آموخته رشته خبرنگاری است و از ۱۰ سال پیش تاکنون، به عنوان خبرنگار حوزه کودک و نوجوان با نشریات محتلف همکاری دارد. قرار است «راهنمای خبرنگاری» در تیراژ ۲۰۰۰  نسخه به زودی روانه بازار نشر شود.