به گزارش پارس به نقل از تسنیم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی که عصر امروز در جمع حلقه‌های صالحین بسیج سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از روحیه جهادی اعضای حلقه‌های صالحین، اظهار داشت: شما را به انس بیشتر با نهج البلاغه توصیه می‎کنم و در این کتاب ارزشمند، اهمیت جهاد در آموزه‌های دین به خوبی مشخص شده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امام علی(عج) فرموده است که جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند تنها برای اولیاء خاصش باز کرده است و هر کس ترک جهاد گوید، خدواند لباس ذلت بر تنش می‌پوشاند و همین یک سخن برای نشان دادن اهمیت جهاد کفایت می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر موجود زنده‌ای باید برای ادامه حیات خود جهاد کند زیرا در اطراف ما عوامل تهدیدکننده حیات زیاد است و اگر بدن در هر لحظه‌ای مشغول جهاد نباشد، توسط عواملی مانند میکروب‌‎ها در بر گرفته می‌شود و وقتی نیروی دفاعی بدن از بین برود، مانند کسی که دچار بیماری ایدز است، بدن قدرت مقاومت را از دست داده و از بین می‎رود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تشبیه جامعه بشری به بدن انسان، تاکید کرد: اگر در جامعه نیز جهاد از بین رفته و متروک شود، جامعه متلاشی می‌شود و شما بسیجیان بخشی از همان نیروی دفاعی جامعه هستید که از کیان آن محافظت می‌کنید.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در فضیلت جهاد و اهمیت آن، قرآن‌کریم سخن را تمام کرده است و باید به آن مراجعه کرد تا اهمیت جهاد و شهادت بر ما آشکار شود.

وی خاطرنشان کرد: آن‌چه که انقلاب را زنده نگه داشته ‌روحیه جهاد در جامعه است و نیروهای جان برکفی چون بسیجیان که همواره برای دفاع از جامعه با تمام وجود آماده هستند و تا این روحیه جهادی وجود دارد، هر چه دشمن تهدید کند، به جایی نمی‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح کرد: همین روحیه جهادی در جنگ تحمیلی سبب پیروزی رزمندگان اسلام شد و اعتقاد قوی مبارزان ما، سبب ادامه مبارزه و پیروزی بر دشمن بعثی شد و اکنون نیز این اعتقاد قوی با تعلیم و جهاد علمی امکان پذیر است.