به گزارش پارس به نقل از مهر، علی مرادخانی در حاشیه دیدار از آثار به صحنه رفته در اولین روز از برگزاری جشنواره موسیقی جوان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به حاشیه های پیش آمده درباره سفر احتمالی ارکستر فیلارمونیک برلین به ایران گفت: پیشنهادی که از طرف ارکستر آلمانی برای حضور در ایران مطرح شده هنوز در مرحله بررسی است و ما با توجه به اینکه ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد مشغول پیگیری پیشنهادها هستیم.
 
وی افزود: تاکید می کنم ما از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ دعوتی از طرف آلمانی انجام ندادیم و سعی کردیم فعلا نظری پیرامون این ماجرا به صورت رسمی اعلام نکنیم چراکه قصد داریم اول تمامی جوانب را بررسی کرده و بعد اعلام رسمی داشته باشیم.
 
مرادخانی بیان کرد: به هر حال این مسائل از طرف مجموعه معاونت هنری در دست بررسی است و چون چیزی به صورت رسمی در قالب یک تاریخ مشخص برای برگزاری کنسرت احتمالی ارکستر فیلارمونیک برلین اعلام نشده بنابراین نمی توان عنوان لغو کنسرت را برای این ماجرا به کار برد. البته این را هم بگویم که حتی مسئولان تالار وحدت هم پیش بینی های لازم را برای حضور این ارکستر انجام داده بودند اما آنچه برای این ماجرا می توانند اعلام کنند این است که فضای موجود به طور کامل در دست بررسی است.
 
معاون هنری وزیر ارشاد در پاسخ به این نکته که آیا اندیشه های ضد اسرائیلی بارن بویم تاثیری در روند ماجرا دارد یا خیر؟ توضیح داد: این نظر شماست.
 
وی در ادامه این اظهار نظر در پاسخ به این سوال که با توجه به فضای موجود سفر ارکستر آلمانی به ایران شدنی نیست؟ تاکید کرد: من اظهارنظری در این رابطه نمی کنم فقط باز هم تاکید می کنم که حضور ارکستر برلین در برگیرنده چند فاکتور مهم است که باید به عمیق ترین شکل ممکن بررسی شود.
 
مرادخانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره موسیقی جوان نیز گفت: ما در این دوره تلاش کردیم با اضافه کردن بخش موسیقی نواحی کاری کنیم که بتوانیم وارد جریان تربیتی شویم و امیدواریم جشنواره بتواند از این پس دبیرخانه فعالی داشته باشد.
 
معاون هنری وزیر ارشاد در ادامه صحبت های خود با اعلام خبر حضور حمیدرضا نوربخش به عنوان مدیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز توضیح داد: انتخاب ایشان کاملا جنبه شخصی داشته و اصلا مربوط به حضور ایشان در خانه موسیقی نمی شود.
 
وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به زمان انتخاب مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای فرزاد طالبی یکی از مدیران بسیار خوب ما در معاونت هنری است ضمن اینکه تمام تلاش ما این است مدیری را انتخاب کنیم که هیچگونه گرایشی نسبت به اشخاص خاصی نداشته باشد و به نظر من فرزاد طالبی این ویژگی را دارد اما هنوز نمی دانیم که چه شخصی قرار است به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد انتخاب شود.