به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ارباب سلیمانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تلاشیم ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای گوناگون را برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های متنوع در دهه کرامت به کار گیریم.

وی با اشاره به راه اندازی 188 مرکز دیجیتال در مساجد کشور عنوان کرد: برای ایجاد پاتوق سالم و محیطی مناسب و امن برای کودکان و نوجوانان در مساجد سطح کشور کانون‌های فرهنگی هنری، مراکز دیجیتال و دیگر امکانات مورد نیاز نسل‌های جوان را ایجاد می‌کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه بیش از 200 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: 80 هزار هیئت مذهبی و نیز در بهزیستی بیش از 14 هزار مهد کودک در سطح کشور فعالیت می‌کند که باید از این ظرفیت‌ها برای اشاعه فرهنگ دینی بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: پایگاه‌های فرهنگی هنری از 2 هزار به 21 هزار رسیده است و در حال حاضر تربیت نیروی انسانی و توزیع این نیروها در سطح کشور برای انجام فعالیت‌ها و مسئویت‌های گوناگون از جمله اولویت‌های کاری ما است.

سلیمانی بیان کرد: برای برگزاری جشنواره‌های مردمی در دهه کرامت 31 دستگاه و نهاد دولتی در سراسر کشور با یکدیگر هم پیمان شده‌اند که در این ایام هریک از این نهادها به خوبی ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان برنامه‌های دهه کرامت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان کرد: جشنواره نماز در آموزه‌های رضوی الهام گرفته از برنامه اجرا شده در مشهد مقدس است که در 79 کشور شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه جشنواره رضوی در 200 نقطه از سطح جهان برگزار می‌شود، گفت: در 718 نقطه از سطح جهان محصولات رضوی به بخش‌های مردمی تحویل داده شده که اجرای برنامه‌های گوناگون در راستای اشاعه آموزه‌های رضوی در برخی از نقاط جهان شکل خود جوش به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و جریان تکفیری برای شیعه هراسی و اسلام هراسی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد بیشترین تلاش را برای اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی انجام می‌دهند.

سلیمانی ابراز کرد: بنابه حدیثی از امام علی(ع) که اگر دشمن به شما حمله می‌کند شما نیز از همان طریق به دشمن خود حمله ور شوید ما نیز با گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد در مقابل تهاجم دشمن به اماکن مقدس خود مقابله می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در سطح کشور تصریح کرد: در کنار بعد معنوی مساجد باید به بعد سیاسی مسجد نیز توجه شود چراکه مساجد کانون اشاعه فرهنگ اسلامی بوده و جایگاه بالا و والایی در جامعه دارند.

مشاور وزیر با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه‌های دهه کرامت فعال هستند، گفت: امسال دهه کرامت مقارن با روز جهانی مساجد قرار گرفته است که 30 مرداد ماه روز جهانی مساجد نام گذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره کنگره نخبگان روستایی در مشهد مقدس عنوان کرد: با حضور 700 نفر از فعالان و نخبگان برگزیده از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور این دوره برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه 22 میلیون نفر از جمعیت کشور روستایی است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور 63 هزار روستا داریم و و 10 هزار کانون فرهنگی در روستاهای کشور فعالیت دارند.

وی با بیان برگزاری حلقه‌های معرفت با همکاری 2 هزار و 200 مربی ابراز کرد: برای گسترش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس برنامه پنجم توسعه عمل می‌کنیم که در تلاشیم در هریک از مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، مرکز دیجیتال و کتابخانه ایجاد کنیم. 

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ابراز کرد: مقابله با تهاجمات فرهنگی و ماهواره از دیگر اقداماتی است که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سطح کشور به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دستور رهبر معظم انقلاب در سال 89 سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت اعلام شده است، گفت: ششم ذی القعده نیز همزمان با سالروز ولادت شاهچراغ روز بزرگداشت امامزادگان نام گرفته است.