به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سید کاظم اکرمی در جشن بزرگداشت مقام معلم در مجتمع فرهنگی- رفاهی فیروزه فیروزکوه در جمع مسؤولان محلی و معلمان اظهارکرد: نگاهی به سالهای پرشور وقوع انقلاب اسلامی حاکی از حاکم بودن روحیه از خود گذشتگی در بین آحاد مردم جامعه بود و همین فرهنگ در نهایت به پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 57 انجامید.

وی گفت: متاسفانه امروز و پس از گذشته بیش از سه دهه از وقوع انقلاب، شاهد واگرایی در بین مردم و گرفتار شدن در منیّت ها هستیم.

اکرمی با اشاره به مشکلات برخی نمایندگان مجلس با آموزش و پرورش، افزود: این نمایندگان که هنوز در 'من' به سر می برند و به 'ما' نرسیده اند، افرادی را در آموزش و پرورش حوزه های انتخابیه خود بر سر کار می آورند که با خودشان همراه باشند، در حالی که از شایستگی لازم برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: یکی از علل عقب افتادگی و توسعه نیافتگی کشور همین عامل فردگرایی و منیّت برخی افراد است که گاهاً لطمات جبران ناپذیری نیز وارد کرده است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: وظیفه امروز معلمان ارتقای فرهنگ جمعگرایی در بین آحاد دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.

این مراسم با تجلیل از معلمان، مدیران و معاونان نمونه مدارس و همچنین تقدیر از مدیران پیشین آموزش و پرورش شهرستان ادامه یافت.