محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آیین تجلیل از بانوان موفق و فعال محلات شهر تهران که امروز( دوشنبه) برگزار شد با بیان این‌که رویکرد اصلی شهرداری تهران مسائل و آسیب های اجتماعی است، اظهار داشت:بر همین اساس در تلاش هستیم شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود.

وی با بیان این‌که دولت هایی که تا کنون روی کار آمدند تنها از توسعه اقتصادی و فرهنگی حمایت کردند، گفت:در همین راستا می توان بیان کرد که عدم توجه به مسائل اجتماعی یکی از غفلت های موجود در کشور محسوب می شود.

شهردار تهران با بیان این‌که  سال 95 اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است، بیان کرد:هرچند گره ی اقتصادی در کشور وجود دارد اما قطعا این شعار درصورتی محقق می شود که رویکرد توجه به مسائل اجتماعی در کشور محقق شود.

قالیباف اضافه کرد:در زمان افتتاح مترو مهرآباد که اوج همکاری دولت و شهرداری در آن بازه زمانی 20 ساله بود بالغ بر 80 کیلومتر مترو احداث شد.

وی ادامه داد:این درحالی است که در 10 سال گذشته بالغ بر 100 کیلومتر مترو احداث شد و در حال حاضر در تلاش هستیم این میزان را در مدت زمان 20 ماهه باقی مانده از دوران مدیریت فعلی شهرداری به 280 کیلومتر افزایش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به این‌که 555 کیلومتر بزرگراه در تهران وجود دارد، اظهار داشت:نزدیک به 300 کیلومتر از این میزان در ده سال اخیر ساخته و مابقی در طول تاریخ بلدیه احداث شده است هرچند این مسائل کار اصلی شهرداری نیست و توسعه اجتماعی در اولویت برنامه ریزی های ما قرار دارد.

وی با بیان این‌که مقیاس شهرداری باید یک به یک باشد و در میان مردم نفوذ کند، گفت:در صدد هستیم  ارتباط شهرداری با مردم به صورت چهره به چهره صورت گیرد و ارتباط از طریق فضای مجازی و رسانه ها در مراحل بعدی برنامه ریزی شود.