به گزارش حوزه شهری پارس نیوز؛ اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری تهران پرس، در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت اجرای پروژه تونل شهید متوسلیان در چه مرحله ای است اظهار داشت: همان طور که می دانید شهرداری تهران در سال 95 هیچ پروژه جدید عمرانی بنا به وضعیت بودجه سال آینده مدیریت شهری آغاز نخواهد کرد. مگر آنکه از توان و سرمایه بخش خصوصی استفاده کند.

 وی در ادامه افزود: بر همین اساس تونل شهید متوسلیان از قبل از میدان سپاه آغاز و تا بعد از میدان بهارستان ادامه خواهد داشت که ترافیک زیادی از اتوبان شهید صیاد شیرازی را به شدت کاهش خواهد داد. البته تا به الان مطالعات ابتدایی پروژه تونل شهید متوسلیان در حال بررسی است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که طرح تونل در مرحله تعریف پروژه است و هیچ اقدام عمرانی و عملیاتی برای آن انجام نشده است خاطرنشان کرد: در سال 94 اعضای شورای شهر تنها ردیفی برای مطالعه پروژه تونل شهید متوسلیان اختصاص داده اند.

شاکری در ادامه تصریح داشت: البته در بودجه امسال این گونه تعریف شده است که تنها بخش خصوصی می تواند برای عملیاتی کردن این پروژه هزینه کند و شهرداری تنها مطالعات انجام شده را در اختیار پیمانکاران بخش خصوصی قرار دهد.

وی گفت: حتی در لایحه بودجه سال 95 نیز هیچ گونه هزینه ای برای شهرداری در جهت اجرای پروژه تونل شهید متوسلیان درنظر گرفته نشده است. البته لازم به ذکر است که در سال آینده فراخوانی برای جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی برگزار خواهیم کرد که امیدواریم این پروژه عمرانی هرچه سریع تر به مرحله اجرایی برسد.