پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: عمده عملکرد ما با شهرداری طرف می شود و در حقیقت 90 درصد مصوبات ما مصوباتی است  که برای شهرداری است و نه شهر و این از  بزرگترین ضعف شورا ها است. 

 محمد مهدی تندگویان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: مدل نظارت شورا  و  مشاوره ی خوب و علمی که  در جایگاه های مختلف برای شهرداری  و شهر داده  نسبت به دوره های مختلف شورا بسیار  متفاوت بوده است.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: در این شورا با توجه به افزایش تعداد اعضا و کمیسیون های تخصصی امکان  نظارت  دقیق تر وجود دارد.

وی اظهار داشت: شورای شهر کامل نشان داده که متناظر با خودش در شهرداری در همه بخش ها یک نظارت خوب و علمی را انجام می دهد  که این به نظر من بهترین دستاورد شورا در یک سال گذشته بود .

تندگویان با اشاره به اینکه تعامل شورا با دولت هم تا این حد در گذشته  سابقه نداشت  که در این دوره اتفاق افتاد بیان کرد: از ابتدای  سال جاری ، 1200 مصوبه شورای شهرسازی مناطق را  در جهت وحدت  رویه  اعمال قانون مصوبات شورا در شهر لغو کردیم این بزرگترین کاری بوده که در شهر انجام شده تبعات هم داشته خیلی مشکل هم در مناطق پیش آمده اما  جهت یکسان سازی حرکت ساخت و ساز در شهر و با ساماندهی طرح تفصیلی کار بسیار بزرگی بود که امسال انجام شد. 
این عضو شورای شهر تهران در ادامه در خصوص نقاط ضعف یکساله شورای شهر بیان کرد مشکل اصلی شورای شهر  نقطه ضعفی که معلوم نیست در یک سال آینده هم بشود آن را حل کرد موضوع این است که ما واقعا شورای شهر نیستیم هنوز اینجا شورای شهرداری است .

وی تصریح کر : عمده عملکرد ما با شهرداری طرف می شود و در حقیقت 90 درصد مصوبات ما مصوباتی است  که برای شهرداری است و نه شهر و این از  بزرگترین ضعف شورا ها است. 

تندگویان افزود: هنوز این جا نیافتاده است که ما  بتوانیم در شهر هر چیزی را که بخواهیم ابلاغ کنیم و  همین طور  دایره نظارتی ما هم در حدی نیست که بتوانیم به  عملکرد وزارت خانه ها و نهادها  ورود پیدا کنیم و این جزء مشکلات است سازمان برق، فاضلاب، آب و  مخابرات همه اینها در تهران در بسیاری از مسائل دخیل هستند اما ما نمی توانیم وارد عملکردشان شویم و دخالت کنیم البته میتوانیم مصوباتی را به نفع مردم داشته باشیم و ابلاغ کنیم اما اگر اجرا نکنند ما ضمانت اجرایی نداریم 

وی در خصوص عملکرد مدیریت شهری در یکساله اول شورای شهر گفت: تا جایی که امکانش بوده  مدیریت شهری سعی کردند هماهنگ عمل کنند انتظار این  است که از لحاظ عملکردی و عملیاتی نه صرف مکاتبات اداری احترام بیشتری به اعضای شورای شهر گذاشته شود.