به گزارش پارس آیت الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تقویت ساخت قدرت درونی و نیز توجه به توانمندی های داخلی در عرصه های مختلف، گفت: در ۱۵ خرداد ۴۲ و از زمانی که نهضت انقلاب اسلامی آغاز شد، ما بر ساخت قدرت درونی تکیه کردیم و امروز نیز باید با قدرت درونی در تمامی ابعاد در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه فرمایش و تذکر مقام معظم رهبری در خصوص ساخت قدرت درونی به جا بود، اظهارداشت: ساخت قدرت درونی منجر به پیروزی و اقتدار ما در حوزه های مختلف خواهد شد که یکی از این حوزه ها، کسب اقتدار در عرصه های مختلف سیاست خارجی است.

" باید توجه داشته باشیم که اگر در عرصه های مختلف داخل و در حوزه های علم، فناوری، اقتصادی، سیاست و. . . مقتدر باشیم، در دیپلماسی و سیاست خارجی نیز مقتدر خواهیم بود. از این رو ساخت قدرت درونی منجر به استحکام و قدرت دیپلماسی می شود. "

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید در حوزه های مختلف چشم به بیرون از کشور داشته باشیم، اظهار داشت: باید تمرکز اصلی خود را بر قدرت درونی و عزت ملی قرار دهیم البته نباید با ساخت قدرت درونی شعاری برخورد شود. قدرت درونی و ملی منجر به توجه به توانمندی های داخلی و باعث عزت انقلاب و اسلام خواهد شد.

آیت الله ممدوحی، عزت ملی را تز اسلام عنوان کرد و گفت: هر چه قدرت داریم از عزت ملی است. همین کشورهای اطراف ایران اسلامی از جمله عربستان سعودی بر عزت ملی خود تکیه می کند اما چه عزت ملی، عزتی که برگرفته از دستور و اشاره آمریکاست.

وی در پایان این گفت وگو تاکید کرد: در ساخت قدرت درونی باید ساختار قدرت درونی و دیپلماسی در کنار هم قرار گیرند. بدون" استحکام ساخت درونی" دیپلماسی خارجی جواب نمی دهد لذا باید به بنیه داخلی توجه کرد.