به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود در مورد انتشار نیروهای امنیتی دولت لبنان در ضاحیه بیروت تاکید کرد: ما دوست داریم استقبال خود را به عنوان حزب الله لبنان از این اقدام اعلام کنیم و از این تصمیم ملی قدردانی کنیم. ما امیدواریم که دولت و مقامات آن وظایف خود را در قبال تمامی بخشها و مناطق لبنان انجام دهند.

نصرالله تاکید کرد که حساسیت موضوع ضاحیه از آنجا است که این منطقه مورد هدف قرار داد؛ اما همچنان از دولت خواسته می شود تا مسئولیت خود را در قبال تمامی مناطق بر عهده گرفته و ما نیز انتظار داریم و امیدواریم که تمامی مناطق لبنان با دیوار مستحکم دولت امن شوند.

وی در ادامه این سخنرانی خطاب به مردم ضاحیه نیروهای امنیتی را بخشی از تلاش برای مقابله با حملات یا انفجارها در این منطقه خواند و از مردم خواست تا بیشترین همکاری را با نیروهای امنیتی داشته باشند و کمک های لازم را به آنها ارائه کنند.

نصرالله با اشاره به بیانیه هایی که امنیت خودمختار را رد کردند، گفت که ما نیز امنیت خودمختار را رد می کنیم، این هرگز جزو برنامه های ما نبوده و هرگز آن را دنبال نکرده ایم، اما هنگامی که اقدام به اتخاذ تدابیر امنیتی زدیم؛ مجبور به این کار شدیم تا مانع از ورود خودروهای بمب گذاری شده به ضاحیه شویم.

وی تاکید کرد که برخی حزب الله را در این زمینه محکوم کردند؛ اما اتفاقات امروز این اتهامات را رد کرد، چرا که اگر حزب الله به دنبال تشکیل دولت کوچک بود، با نیروهای امنیتی همکاری نمی کرد. ما در زمان انفجارها با دولت تماس گرفتیم، اما دولت گفت که برای تحمل مسئولیت خود در این زمینه نیاز به زمان دارد.

وی خطاب به کسانی که اقدامات حزب الله در این زمینه را محکوم کردند، تصریح کرد: من احساس می کنم که این افراد از کشته شدن مردم در ضاحیه خوشحال بودند، تاسف انگیز است که دشمنی برخی ها به این حد از تفکر رسیده است.

نصرالله دولت را تنها مسئول حفظ امنیت خواند و تاکید کرد که در هر مکانی که دولت وارد عمل شود، حزب الله عرصه را به آنها تحویل خواهد داد.

وی مسئولان دولتی را نیز مخاطب قرار داده و تصریح کرد که ضاحیه امروز به صورت کامل در دست شماست و شما مسئول حفظ امنیت آن هستید.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما به نتایج قطعی رسیده ایم و الان برای ما روشن شده است که چه جریانی در پشت پرده انفجارهای الرویسن بوده و کجا اقامت دارد و طرف تحریک کننده این جریان چه کسانی بوده اند. این یک جریان تکفیری است که در راستای معارضان دولت سوریه کار می کنند و از اراضی سوریه سر چشمه می گیرند و این همان نتیجه ای است که مقامات رسمی دولت نیز به آن رسیده اند.