به گزارش پارس ، حمیدرضا ترقی عضو جمعیت مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به اتفاقات اخیر شورای شهر تهران گفت: به نظر می رسد اصلاح طلبان در این دوره نیز قصد دارند شورای شهر را سیاسی کنند و مسیر خدمت به مردم را به سوی تأمین منافع جناحی خودشان سوق دهند.

وی ادامه داد: طبیعتاً این مسئله موجب کاهش کارآیی شورای شهر خواهد شد و آثار و تبعات آن برای مردم تهران بسیار نگران کننده خواهد بود.

ترقی در ادامه پیشنهاد داد: اگر اعضای شورا بخواهند به سوگندی که خوردند پایبند نباشد و منافع حزبی شان را به منافع ملی ترجیح دهند؛ بهتر است دستگاه قانونگذار یک فکر اساسی برای تغییر قانون شوراها کند و در واقع با اصلاح این قانون، کاری کند که اگر شوراها با حضور برخی افراد سیاسی شود و کارآیی خدمت رسانی را از دست بدهد؛ امکان عزل و برکناری اعضا وجود داشته باشد و در نهایت بتوان از اعضای علی البدلی که مردم به آنها رأی داده اند استفاده کرد.

عضو جمعیت مؤتلفه اسلامی با اشاره به انحلال شورای اول شهر تهران و تحصن اصلاح طلبان در مجلس ششم، یادآور شد: تجربه در سال های اخیر نشان داده است که هر زمان شورای شهر به سمت سیاست کاری رفته، دستاوردی جز اختلاف و درگیری حاصل نشده است. نمونه این اتفاقات را را هم در شورای اول شهر تهران شاهد بودیم و هم در مجلس ششم. تاریخ نشان می دهد که اصلاح طلبان هنوز از بلوغ سیاسی لازم برای استفاده از فرصت در راستای خدمت به جامعه برخوردار نشده اند و سعی می کنند از این فرصت ها به جای خدمت به مردم برای دستیابی به اهداف جناحی خودشان استفاده کنند.

ترقی در ادامه به اظهارات مسجد جامعی بر علیه راستگو اشاره کرد و افزود: اگر رأی به قالیباف مفهومش خیانت است، مسجد جامعی باید در ۴ سالی که قالیباف در شهرداری خدمت می کرد در این رابطه موضع می گرفت اما حالا چه اتفاقی افتاده که پس از ۴ سال رأی خانم راستگو به قالیباف خیانت تلقی می شود.

عضو جمعیت مؤتلفه اسلامی با تمجید از مدیریت چمران به عنوان رئیس شورای شهر در طول ۴ سال گذشته خاطرنشان کرد: در شورای شهر سوم نیز تعدادی از اصلاح طلبان حضور داشتند اما مدیریت چمران که برمبنای اصولگرایی و به دور از سیاسی کاری بود، توانست شورا را در آرامش هدایت کند و زمینه خدمت بیشتر را برای مردم فراهم کند.

  ترقی ادامه داد: درحالی که در همین مدت کوتاه که شاهد مدیریت اصلاح طلبان هستیم می بینیم فشارهای بیرونی سیاسی بر انتخابات و تصمیمات دوستان آنقدر اثرگذار است که به عنوان مسئله اصلی مطبوعات درصدر اخبار رسانه های اصلاح طلب قرار می گیرد.

  وی متذکر شد: مدیریت اصلاح طلبان مدیریت آرامش بخش در راستای خدمت به مردم نیست بلکه اینگونه مدیریت به تقویت تنش ها و تشدید چالش های سیاسی منجر می شود.

  عضو جمعیت مؤتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه اعضای شورا باید وامدار مردم باشند نه جناح های سیاسی، افزود: وظایفی که در شورا برای اعضا در نظر گرفته شده است در راستای خدمت به مردم است نه خدمت به احزاب و جریان های سیاسی. بنابراین اگر این افراد از مسیر خدمت به مردم خارج شوند و منافع حزبی را به منافع مردم ترجیح دهند مطمئناً از وظیفه خود عدول کرده اند.