به گزارش پارس به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از صنعا پایتخت یمن حاکی از آن است که دختر بچه ای هشت ساله به نام" فدک الزهراء الحرازی" از وارد شدن به خاک یمن منع شد.

علت اصلی ممنوعیت ورود این دخترک بی گناه تا به این لحظه مشخص نشده اما رسانه های عراق ضمن انتشار خبر ممنوعیت ورود وی به یمن، اعلام کردند که نیروهای امنیتی یمن به دلیل نام" فدک الزهراء" این دختر بچه را از وارد شدن خاک کشورشان منع کردند.

گفتنی است بر همین اساس" فدک الزهراء الحرازی" به همراه مادرش به عراق بازگشتند. او از پدری یمنی و مادری عراقی متولد شده و اولین باری بوده که قصد رفتن به یمن را داشته اما موفق به این کار نشد.

نکته قابل توجه این است که" فدک الزهراء" دارای گذرنامه یمنی است و وارد شدن به خاک کشورش یکی از حقوق طبیعی وی به شمار می رود.

در همین راستا شیخ" علی الحرازی" پدر" فدک الزهراء" که از چند سال پیش برای تحصیل علوم دینی در شهر نجف اشرف اقامت دارد، در این باره خطاب به مسئولان کشورش گفت: این دختر بچه معصوم و بی گناه چه گناهی کرده که با او چنین برخوردی می کنید؟ ! آیا می دانید وقتی بزرگ می شود چه حسی نسبت به شما پیدا می کند و چه خاطره بدی از شما در ذهن او خواهد بود؟ !

وی در ادامه افزود: مگر او چه خطا و یا اقدام غیر قانونی مرتکب شده که او را از رفتن به کشورش محروم می کنید؟ ! بدون شک هیچ توجیه ملی، دینی و یا اخلاقی برای این کارتان ندارید.