به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای عصر دوشنبه در چهل و هفتمین نشست خبری خود در مورد برخی از موسسات مالی و اعتباری که همچنان بدون مجوز در حال فعالیت بوده و حتی با احکام قضایی مانع مسدود شدن کار خود می شوند، گفت: بسیاری از موسسات توسط بانک مرکزی اخطار گرفته و حتی از فعالیت آنها جلوگیری شده است زیرا این موسسات از طریق تعاونی ها ایجاد شده بودند، ولی باید بانک مرکزی نظارت ها را بیشتر کرده تا چنین موسساتی فعالیت نداشته باشند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آقای سعید جلیلی در تبلیغات انتخاباتی خود که از شبکه دو سیما پخش می شد، اظهار داشته است که شش نفر از بدهکاران بانکی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معوقه دارند آیا این جمله درست است؟ و بر چه اقدامی انجام شده است؟ ، گفت: این آمار بیشتر از این حرفهاست. خیلی از این افراد هم با همکاری دادستانی پیگیری شده است. اصل و فرع مطلب آقای جلیلی درست است و دادستانی بعنوان مدعی العموم وارد شده و پرونده در حال رسیدگی است.

محسنی اژه ای در مورد پرونده بانک آریا هم گفت: قبلا گفته بودم که افراد دیگری در پرونده دخیل هستند از یک نفر دفاع آخر گرفته شده و بقیه در حال رسیدگی است. چون نفرات زیاد هستند جلسات متناوب می طلبد.

دادستان کل کشور در مورد خبر دستگیری مدیر منطقه آزاد کیش و آخرین وضعیت پرونده امیر میرزایی حکمتی جاسوس آمریکایی تصریح کرد: در مورد این دو پرونده اطلاعی ندارم و در جلسه بعد توضیح می دهم.

سرانجام پرونده سادات خوزستان

وی در پاسخ به این سوال که پرونده سادات خوزستان با ۱۲۰ هزار شاکی در چه مرحله ای قرار دارد، ادامه داد: این پرونده از هفت سال قبل مطرح شد و می توانست آموزنده باشد. یک نفر از مردم پول می گرفت و درصد زیادی سود می داد و سود آنها از اصل پول مردم بود، ولی متاسفانه متهم از ایران گریخت و به سه کشور فرار کرد و هنوز کشورها وی را تحویل نداده اند. در این پرونده افراد زیادی ادعا کردند که طلبکار هستند و هر کدام که اسناد و مدارکی داشتند، ارائه کردند. حتی دولت هم کمک کرد اموال این متهم هم شناسایی شده و پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

محسنی اژه ای در مورد اینکه برخی از کاندیداها از برخی از منابع دولتی برای تبلیغات استفاده می کنند، گفت: اگر موردی مستند گزارش شود قطعا رسیدگی می کنیم.

یک خبرنگاری هم از سخنگوی قوه قضائیه سوال کرد یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده گفته است دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی دارد و شرایط کشور بحرانی است آیا این نکته درست است که دادستان کل گفت: من این موضوع را نشنیده ام.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضائیه سوال کرد شنیده شده گروهی به قصد خرابکاری وارد کشور شده اند آیا این صحت دارد؟ ، که دادستان کل کشور گفت: دشمن هنوز در این سی و چهار سال عبرت نگرفته است. وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی و انتظامی تعدادی افراد را شناسایی کرده اند البته شاید مربوط به انتخابات نباشد ولی آنها دستگیر شده و پرونده در حال رسیدگی است.

خبرنگاری سوال کرد آقای حسین مظفر هم در ستاد اجرایی انتخابات است و هم در ستاد یکی از کاندیداها، آیا این قانونی است؟ ، که محسنی اژه ای پاسخ داد: ایشان جزء اعضای اصلی نیست و در قانون هم تنها ذکر شده عضو ستاد اجرایی نباید کاندیدای ریاست جمهوری باشد.

خبرنگار خبرگزاری ایلنا از تبعیض میان رسانه ها گلایه داشت و از دادستان کل کشور سوال کرد خبر فکسی یا خبر دریافتی از اصول کار خبرنگاری است ولی برخی از خبرگزاری ها می توانند منتشر کنند و برخی دیگر حق ندارند که سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد: اگر مطلب خلاف واقع یا تخریب شخص یا توهین طبقه بندی شده باشد نمی توان منتشر کرد زیرا اینگونه مطالب عنوان مجرمانه دارند. در غیر اینصورت می توان منتشر کرد.

خبرنگاری در مورد پرونده دیپلمات دستگیر شده در ایران سوال کرد و در پاسخ محسنی اژه ای گفت: هنوز کیفرخواست صادر نشده و جزئیات پرونده را نمی توانم بگویم اینکه می گویید وکیل ۲۰ روز است که نتوانسته موکلش را ببیند باید بگویم این در اختیار قاضی است چون پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد.

محسنی اژه ای در مورد رضایت جوادی فر برای متهم کهریزک در معاونت در قتل تصریح کرد: از نظر جنبه خصوصی رضایت داده شده ولی جنبه عمومی به قوت خود باقی است.

حضور محسن رضایی در راهپیمایی هتک حرمت به مزار حجربن عدی و پس از آن همراهی هواداران رضایی تا وزارت کشور برای ثبت نام و اظهارنظر مرتضوی رئیس ستاد انتخابات مبنی بر تخلف این کاندیدا سوال یکی از خبرنگاران بود که دادستان کل گفت: من این موضوع را نشنیده ام و گزارشی هم داده نشده است ولی قانون در این مورد شفاف نیست چون شخص هنوز ثبت نام نکرده بود.

خبرنگار روزنامه شرق در مورد خاک خوردن پرونده ستار بهشتی در دادگاه سوال کرد و محسنی اژه ای با بیان اینکه پرونده در حال رسیدگی است و خاک نمی خورد، بیان کرد: مواردی وجود داشت که باید برخی اشخاص پاسخ می دادند که هنوز دعوت نشده اند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد عدم اجرای حکم متهمان پرونده فساد هم توضیح داد: متهم ردیف اول پایش در پرونده بانک آریا گیر است و باید توضیح دهد. دیگر متهمان هم حکمشان در حال اجرا است برخی شلاق داشتند، برخی زندان، برخی رد مال و گروهی هم انفصال از خدمت.

وی افزود: در بحث فروش اموال گروه آریا قیمت ها تغییر کرده و باید دوباره استعلام گرفته شود برای همین اجرای حکم کمی طولانی تر شده است.