به گزارش پارس نیوز،پیشتر رهبر انقلاب در سخنرانی های متعدد تاکید کرده بودند که بحث هسته ای، فقط یک بهانه است؛ موضوعی که این روزها صراحتا از سوی رسانه های غربی همچون آروتز شوا نیز ابراز می شود.

 
 آروتز شوا با انتشار تحلیلی به این واقعیت اشاره کرده که بحث های مطرح شده حول محور برنامه هسته ای ایران، چیزی جز یک بهانه برای محدودسازی نفوذ تهران در منطقه غرب آسیا نبوده است.

 

این رسانه صهیونیستی تاکید کرده که آمریکا و اسرائیل به تلاش های خود برای فشار آوردن به ایران در سوریه افزوده اند و اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا و تعیین شروط 12 گانه برای ایران نیز در همین راستا بوده است.

آروتز شوا نوشت: هفته گذشته [میلادی]، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا، 12 شرط را برای ایران قرار داد تا بتوان مذاکراتی را درباره توافق هسته ای جدید با جمهوری اسلامی آغاز کرد.

 

در ادامه این گزارش با زدن برچسب "تروریست" به گروه های مقاومت در منطقه آمده است: اکثر این شروط، ربطی به برنامه هسته ای ایران نداشت بلکه برای مقابله با نفوذ و قدرت هژمونیک روزافزون این کشور در خارومیانه [غرب آسیا] و حمایت ایران از سازمان های تروریستی از طریق نیروهای سپاه قدس بوده است.

 

به نوشته آروتز شوا، پمپئو پیش از ارائه این درخواست ها از ایران، روشن ساخته بود که هدف واقعی از ارائه این لیست، فشار حداکثری به جمهوری اسلامی در منطقه است.

 

سخنان وزیر خارجه آمریکا نشان می دهد که واشنگتن به دنبال تحمیل فشار اقتصادی بر ایران است تا از ادامه فعالیت های این کشور در منطقه جلوگیری کند.

 

پمپئو با اشاره به تحریم های جدید، تصریح کرده که وزارت خارجه آمریکا با وزارت دفاع و متحدان منطقه ای همکاری نزدیکی خواهد داشت تا ایران را متوقف سازد.

 

آروتز شوا نوشته، از قبل روشن بود که حکومت ایران هیچ تمایلی به انجام درخواست های دولت ترامپ ندارد و به زودی برنامه هسته ای خود را از سر خواهد گرفت. همچنین بسیار سخت است که باور کنیم، دولت آمریکا انتظاری جز این داشته چراکه سخنرانی پمپئو در حقیقت بیان رسمی یک راهبرد پیچیده جدید برای مقابله با قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در خارومیانه [غرب آسیا] بود.

 

در ادامه این گزارش به حملات هوایی اخیر آمریکا و اسرائیل به مواضعی در سوریه اشاره شده که نشان می دهد آن ها از قدرت گرفتن ایران در این کشور نگرانند و تلاش دارند به هر صورتی که شده سپاه قدس و حزب الله لبنان را به عقب برانند.

 

پیشتر رهبر انقلاب در سخنرانی های متعدد تاکید کرده بودند که بحث هسته ای، فقط یک بهانه است و آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ضربه زدن به ایران از این کانال هستند؛ موضوعی که این روزها صراحتا از سوی رسانه های غربی همچون آروتز شوا نیز ابراز می شود.