به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « روسیا الیوم» ، وزارت امور خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست در قبال تجاوزهای اسرائیل به خاک سوریه که معاهدات بین المللی را نیز زیر پا می گذارد واکنش نشان دهد و تأکید کرد که سوریه حق پاسخگویی به این تجاوزها را برای خود محفوظ می داند.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به ریاست شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که ارتش سوریه یک خودروی زرهی اسرائیلی را که به مرزهای آتش بس در اراضی اشغالی سوریه تجاوز کرده بود را نابود کرده است و تل آویو دو موشک از منطقه اشغالی « تل الفرس» به سوی پایگاه نظامی سوریه در منطقه « الزبیدیه» ارسال کرده که هیچ خسارتی به همراه نداشت.

دمشق افزود: واکنش جمهوری عربی سوریه به تجاوزهای اسرائیل در راستای حق دمشق در دفاع از خود است که در منشور سازمان ملل نیز ذکر شده است و پیشتر دولت سوریه هشدار داده بود که اسرائیل از طریق کمک تسلیحاتی به گروه های تروریستی مسلح و حمله به خاک سوریه تجاوز های زیادی را در قبال سوریه مرتکب شده است.

روز گذشته ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یک خودروی زرهی اسرائیلی را که قصد تجاوز به خط مرزی آتش بس در جولان اشغالی را داشت هدف قرار داد.

این خودروی زرهی در منطقه « بئر العجم» در جولان اشغالی مورد هدف قرار گرفت که کاملا نابود شده و همه سرنشینان آن کشته شدند.