ستاد دانشجویی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اعتراض به مهندسی فضای جامعه، بی قانونی و سوء استفاده از اختیارات دولتی، بیانیه ای را صادر کرده است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 «الْجُبْنُ‌ ذُلٌ‌ ظَاهِر» ترس و بزدلی ذلتی است آشکار. امیرالمؤمنین(ع) (غررالحکم و دررالکلم)

مردم عزیز ایران، با سلام و تهنیتِ اعیاد شعبانیه؛ اعیادی که تجلی حضور گسترده مردم متدین جهت بر پا داشتن شعائر اسلام عزیز و برگزاری جشن‌های بزرگ و بدون تشریفات بوده است.  

متاسفانه بار دیگر امنیتی‌ترین دولتِ تاریخ جمهوری اسلامی، در پس پرده و به کمک کمیته نظارت بر انتخابات به دبیری وزیر محترم کشور، حق تجمعات آزاد و قانونی انتخاباتی در حمایت از نامزد محبوب مردمی را محدود کرده و با برخورد انتظامی و امنیتی هرگونه تبلیغات خودجوش جوانان طرفدار نامزدهای حقیقتا محبوب را سرکوب می‌کند.

در نتیجه این اقدامات پنهان کارانه و در روزهای گذشته، تبلیغات میدانی آرام و قانونی جوانان و دانشجویان حامی سید محرومان و نامزد محبوب مردمی جناب حجت‌الاسلام رئیسی در اماکن عمومی تهران و چند شهرستان، با برخورد سخت پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شد. در برخی از این موارد، نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری دانشجویان کردند که با اصرار هواداران حاضر در صحنه مجبور به آزاد کردن‌شان شدند و در مواردی دیگر، با جمع کردن پوسترها و بنرهای تبلیغاتی که در محل ستادهای مردمی حجت‌الاسلام رئیسی نصب شده بود، اقدام به کارشکنی کرده‌اند.

 چه جای تعجب است از دولتی که اینچنین در بین مردم کشورمان نامحبوب است؟ چه جای تعجب است از دولتی که مردم سراسر ایران ندای تغییر آن را سر داده‌اند؟ چه جای تعجب است از رئیس جمهوری که عادت کرده به وعده‌های خلاف و بعد، انکار و تکذیب آن وعده‌ها؟ جای تعجب ندارد که چنین رئیس جمهوری، تنها چندماه قبل، با منشور حقوق شهروندی عکس یادگاری بگیرد و امروز، جوانان کشور را از حقوق اولیه قانونی خود یعنی تبلیغ نامزدِ محبوب مردم، محروم کند.  

براستی آنان که صدای یکپارچه کارگران را در اعتراض به تبعیض‌ها و فشارها شنیدند و ترجیح دادند آن را سانسور کنند؛ آنانکه آنچنان در بین مردم منفورند که برای برگزاری نمایش تبلیغاتی آقای رئیس جمهورِ دوران گذشته‌ی کنونی حتی قادر نیستند یک سالن در کرمان و قزوین و شهرهای دیگر را پر کنند و ناشیانه به سوء استفاده از امکانات دولتی و اقدامات بخشنامه‌ای متوسل می‌شوند تا دانش‌آموزان را به جای کلاس درس، به صحنه نمایش‌های انتخاباتی بکشانند؛ آنانکه قانون را مضحکه قرار داده و بی‌اعتنا به تصریح قانون، از تمام ظرفیتهای دولتی در تبلیغات انتخاباتی بهره می‌برند که سخنرانی معاون وزارت خارجه در همایش تبلیغاتی تنها یک نمونه از آن است و شنیده‌هایی مبنی بر تخلف گسترده با استفاده از دهیاری‌ها نمونه‌ی دیگر آن؛ دور از انتظار نیست که چنین افرادی، بواسطه ترسِ از دست دادن قدرت خود، سدّ اراده تغییر در مردم شوند. از دولت ترس که اراده عمومی برای تغییر به فع مردم خوابش را آشفته کرده، چه جای شگفتی است؟  

وقتی هواداری نباشد که بدون مواجب و از جان و دل برای تبلیغ دولتِ مستقر به صحنه بیاید، و وقتی اخلاق و صداقت و محبوبیت جای خود را به ترس و فریب و نفرت می‌دهد؛ باید هم منتظر ایجاد محدودیت و ممانعت از حضور مردم و جوانان در صحنه انتخابات برای تبلیغِ تغییر و بشارتِ کرامت باشیم و دور از ذهن نخواهد بود که دولت امنیتی پیران شعارگوی بی عمل تلاش کند آزادی‌های اساسی مردم را سلب کند.

مردم عزیز ایران! ما دانشجویان و جوانان حامی حجت‌الاسلام دکتر رئیسی اعلام می‌کنیم که تا آخرین لحظه این انتخابات از حقوق مسلم شما و آزادی‌های مشروع و قانونی شما دفاع خواهیم کرد و از تمام ابزارها و اختیارات قانونی برای تغییر به نفع مردم بهره خواهیم برد.

مردم عزیز ایران! ما درکنار شما به پشتیبانی شما اجازه نخواهیم داد با مهندسی فضای جامعه، بی_قانونی و یا سوء استفاده از اختیارات قانونی، دولت ترسوی امنیتی حاضر مانع از تجلی اراده شما در صحن عمومی کشور گردد.

سلام خدا بر مردم مومن ایران و آن دلهایی که در دستان خداست.