به گزارش پارس ؛ ایسنا به نقل از شبکه خبری بی. بی. سی، موسسه خیریه" کودک، جنگ" در گزارشی تحت عنوان" ماموریت انجام نیافته" گفته است فقط در پنج ماه گذشته ٧٠٠ کودک و نوجوان در خشونت های عراق جان خود را از دست داده اند.

آمریکا و انگلیس، کشورهایی که در سال ٢٠٠٣ به عراق حمله نظامی کردند، علی رغم افزایش خشونت، کاهش امید به زندگی و کاهش تعداد کودکانی که به مدرسه می روند کمک های بشردوستانه به عراق را به شدت کاهش داده اند.

کودکان عراقی از امکانات آموزشی محروم شده اند. اکنون کمتر از ٥٠ درصد کودکان و نوجوانان بین ١٢ تا ١٧ سال به مدرسه می روند.

تعداد کودکانی که در دوره صدام به دبستان می رفتند نیز از تعداد کودکان دبستانی امروز بیشتر بود. سن امید به زندگی هم کاهش یافته است. کودکی که در سال ٢٠١١ به دنیا آمده طول عمری دو سال کمتر از کودکی خواهد داشت که در سال ٢٠٠٠ به دنیا آمده بود.

موسسه خیریه کودک جنگ گفته است که وزارت توسعه بین المللی انگلیس که پیشتر به عراق کمک های آموزشی ارائه می داد در سال گذشته میلادی کمک های خود را قطع کرد و میزان کمک های بین المللی بین سال های ٢٠٠٥ تا ٢٠٠١ به میزان ١٩ میلیارد دلار کاهش یافت.

در این گزارش از نهادهای بین المللی خواسته شده که از کودکان عراقی حمایت های بلند مدت کنند و بر سه محور آموزش، جمع آوری مین و حفاظت از خشونت متمرکز شوند.