به گزارش پارس به نقل از تابناک، حسن سبحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می گوید این احتمال وجود دارد که اگر تعدد کاندیدا وجود داشته باشد، انتخابات به دور دوم کشیده شود.

گزیده ای از اظهارات حسن سبحانی در گفت و گو با فارس در ادامه می آید:

• در کشور ما بخاطر توسعه نیافتگی جریان حزبی، داوطلب و یا کاندیدای حزب با کاندیدای غیر حزبی هیچ تفاوتی نخواهد داشت. یک حزب وقتی می تواند از یک کاندیدای منتسب به خودش صحبت کند که طی سالیان طولانی درباره مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره اظهار نظر بکند و مردم آن حزب را با اظهارنظرها بشناسند.

• آنچه که مهم است این است که هر فرد یا ائتلافی خودش را با ایده و تفکر و برنامه به جامعه معرفی کند و بگوید من مسائل کشور را اینگونه تحلیل می کنم و می خواهم این کار را انجام دهم و اعلام کند این اقداماتی که می خواهم در عرصه های مختلف انجام دهم، این مشکلات و روزنه های فعلی را درمان می کند و لذا کار پیش خواهد رفت. الان تا جایی که من اطلاع دارم هیچ یک از این افرادی که هستند، بصورت تفکر و اندیشه ای که مولود زمان انتخابات نباشد و در یک دوره طولانی از گذشته تا به حال در عرصه های مختلف همراهشان بوده باشد، خودشان را ارائه نکرده اند. آنچه که شما می فرمایید که من با ائتلاف بپیوندم، با توضیحاتی که دادم اصلا موضوعیت ندارد.

• خیلی متأسفم از اینکه بعضی ها احساس تکلیفی را که عده ای از افراد کرده اند را با واژه هایی به تمسخر می گیرند. وقتی کشوری حزب ندارد چه اشکالی دارد که (در زمان وجود حزب هم مشکلی وجود ندارد) افرادی که احساس می کنند می توانند به کشورشان کمک بکنند، دستشان را بلند بکنند و اگر از نظر شورای نگهبان هم گذشت، خود را در معرض رأی ملت بگذارد.

• مشکلی که در کشور ما وجود دارد، این است که در کشور ما سه هفته قبل از رأی گیری مشخص می شود که داوطلب تایید صلاحیت شده یا خیر. درحالیکه در کشورهایی که ۱۷۰ سال از عمر احزابشان می گذرد، یک سال این مبارزه ادامه دارد و افراد می توانند کاندیدا را بشناسند. ولی من معتقدم پیام خودم را می توانم به توده مردم برسانم.

• باید بدانیم که رئیس جمهور همه کاره نیست. در کشور تقسیم کار وجود دارد. باید بگویم وقتی در کشور مقوله ای شروع می شود، تا به پایان نرسد بهم زدن آن نقض غرض است. شما الان نمی توانید سیستم ۶ سال ابتدایی را برهم بزنید. در حوزه تغییر منابع علوم انسانی نیز باید یک فعالیت بلند مدت انجام داد.