عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز شنبه 2 مرداد گفت: تلاش می‌کنیم در دوره جدید شورای نگهبان همکاری با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و روسای قوا توسعه و افزایش یابد تا بتوانیم در حوزه تقنین و انتخابات همکاریهای خوبی داشته باشیم تا برکات خوبی برای کشور و مردم داشته باشد. 

وی همچنین به بررسی پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال 96 پیش از موعد مقرر قانونی اشاره کرد و افزود: در آخرین جلسه شورای نگهبان که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، دبیر و اعضای هیئت رئیسه این نهاد با رای اکثریت اعضا انتخاب شدند و نظرات اعضا درباره پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری دو تاریخ انتخابات سال 96 نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که معانت اجرایی شورای نگهبان درباره پیشنهاد وزارت کشور بررسیهای بیشتری به عمل آورد و با دستگاههای ذیربط هماهنگی داشته باشد تا در جلسه آتی شورای نگهبان درباره آن بحث و بررسی انجام گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در نامه وزارت کشور به شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات 96 به صورت الکترونیک مطلبی عنوان شده است یا خیر؟ گفت: ظاهراً در آن نامه فقط درباره تعیین زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 بحثهایی مطرح شده اما اگر وزارت کشور چنین درخواستی مطرح کند، آن را در شورای نگهبان بررسی می‌کنیم.