به گزارش پارس به نقل از ایرناحسینعلی امیری با تشریح جزییات مصوبات جلسه امروز(سه شنبه) ستاد انتخابات کشور افزود: در این جلسه، شیوه اجرایی همکاری با قوه قضاییه در اجرای بخشنامه رییس قوه قضاییه راجع به رسیدگی به جرایم انتخاباتی و تشکیل شعب ویژه رسیدگی به این جرایم خارج از نوبت در دادسراها و دادگاهها بررسی شد.

وی ضمن اعلام تشکر و قدردانی ستاد انتخابات کشور از ریاست قوه قضاییه برای ابلاغ این بخشنامه، تصریح کرد: مقرر شد در این زمینه مسوول حقوقی ستاد انتخابات استانداری ها و فرمانداری ها به عنوان نماینده استانداری و فرمانداری با مسوولان مربوطه قوه قضاییه دراستانها و شهرستانها در چارچوب بخشنامه مذکور، همکاری وارتباط لازم را داشته باشند.

عضو ستاد انتخابات کشور از دیگر موضوعات جلسه امروز ستاد انتخابات کشور را بحث و تبادل نظر درباره برنامه آموزشی مجریان انتخابات اعم از فرمانداران و بخشداران هیات های اجرایی عنوان کرد.

امیری افزود: همچنین مقررشد وزارت کشور علاوه بر آموزش در فضای مجازی، مبادرت به برگزاری آموزش های حضوری در مناطق توسط کارشناسان و معاونان وزارتخانه کند.

قائم مقام وزیرکشور خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین جدول اجرایی انتخابات و زمانبندی تعاملات با شورای نگهبان نیز مورد بحث وارزیابی قرار داده شد.

براساس احکام وزیر کشور، حسینعلی امیری، حسین ذوالفقاری، جواد ناصریان، سید سلمان سامانی، امیر شجاعان و محمد ابراهیم شوشتری؛ 6 عضو ستاد انتخاباتی کشور هستند.

محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور رییس ستاد انتخابات کشوراست.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان، هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.