به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمافرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب ‌غرب کشور گفت: پدافند هوایی در مراکز حساس از جمله هسته ای کشور مستقر است و با هر هواپیمایی که بدون برنامه وارد حریم کشور شود، برخورد میکنیم. 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما امیر سرتیب دوم محمود احمدی امروز در نشست خبری سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در اهواز گفت: امروز آسمان ایران امن ترین آسمان در منطقه است و افزایش دو برابری هواپیماهای بین المللی در ترانزیت از کشور، نشان از امنیت حاکم بر آسمان ایران دارد. 

وی افزود: اولین سلاحی که پدافند در اختیار دارد، هواپیماهای طرح پدافندی است که به محض ورود هواپیمایی به صورت ناشناس به حریم کشور، اولین اقدام ما استفاده از هواپیمای شکاری خودی است که با هماهنگی نهاجا در اختیار پدافند هوایی قرار می گیرد، البته سعی می کنیم همیشه هدفهای متجاوز را در دورترین نقطه مورد اصابت قرار دهیم، چنانچه این هدف شناسایی شود مشکلی نداریم ولی اگر ناشناس بود یا وادار می شود از کشور خارج شود یا با آنها برخورد می کنیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب‌غرب کشور گفت: هدف استفاده از سامانه های پدافندی این است که چون به دشمنان خود اعتماد نداریم، تلاش می کنیم سامانه ها ساخت داخل باشند و بنابراین بیشتر سامانه ها ساخت داخل هستند و توسط متخصصان ایرانی ساخته شده اند.

در شرایط فعلی سامانه های موجود را بهینه‌سازی کرده‌ایم و برای نیازهای به روز خود از سامانه های ساخت داخل استفاده می کنیم. 

امیر سرتیب دوم احمدی درباره لزوم پوشش مداوم و صد در صدی مرزهای استان با توجه به شرایط خارج از مرزهای کشور در جنوب غرب، گفت: با توجه به حساسیتی که منطقه دارد سعی کردیم پوشش راداری منطقه را تقویت کنیم و در این جهت نیز قدمهای خوبی برداشته شده است، همچنین سعی شده از طیف مختلف فرکانسی استفاده کنیم تا همه تهدیدات را پاسخگو باشیم.

قرارگاه پدافند هوایی جنوب‌غرب، وظیفه حفظ و حراست از فضای استان خوزستان و بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد و چهار گروه پدافند هوایی دزفول، اهواز، امیدیه و بهبهان با بهره گیری از سامانه های راداری، تجهیزات موشکی، سامانه های ارتفاع متوسط و توپخانه ای، ماموریتهای خود را در این زمینه به نحو احسن انجام میدهند.