به گزارش پارس به نقل از تسنیم، "ایو روسیر" مدیر کل وزارت خارجه سوئیس در سفری 4روزه که تا پنج‌شنبه گذشته طول کشید در تهران حضور داشت و در خصوص مسائل مختلف سیاسی رایزنی کرده و نتیجه این مذاکرات برداشته شدن گامهایی در زمینه گفتگو بر سر حقوق بشر و عدالت بوده است.

دفتر مدیر کل وزارت خارجه سوئیس اشاره‌ای به جزییات بیشتری در این خصوص نکرده است. ایران و سوئیس مذاکرات عادی و معمولی را انجام می‌دهند و آخرین دور مذاکرات دو طرف ادامه مذاکراتی بوده که سال گذشته در شهر مورتن سوئیس برگزار شده است.

ایو روسیر پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی و تعدادی از معاونان وزیر خارجه و سایر مشاوران و دیپلمات‌ها، از دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای در شهر وین، استقبال کرده است.

بر اساس این توافق تاریخی، تهران به‌ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی، برنامه هسته‌ای خود را محدود خواهد کرد.

وزارت خارجه سوئیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق پیام مستحکمی را ارسال می‌کند، پیام آن است که اختلافات سیاسی بزرگ بین المللی را می‌توان از طریق دیپلماسی و راهکارهای مسالمت آمیز، حل و فصل نمود.

در این بیانیه آمده است: چارچوب زمانی لغو تحریم‌ها و روابط اقتصادی دوجانبه نیز مورد گفتگو و مذاکره قرار گرفته است. در این دیدارها، همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع یمن، سوریه، عراق، لبنان و روابط ایران با کشورهای همسایه رایزنی شده است.

روسیر در این سفر از استان‌های خوزستان و خراسان نیز دیدن کرده است.