پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- وزیر امور خارجه اتریش گفت: توافق هسته ‌ای فرصت جدیدی برای اتحادیه اروپا خواهد بود تا همکاری بهتری با ایران داشته باشد.

سباستین کورتس وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» در وین اظهار داشت: همه کشورهای اروپایی می‌خواهند رابطه سیاسی و اقتصادی گسترده‌ای با ایران به‌ عنوان یک کشور مهم داشته باشند.

وی افزود: لغو تحریم‌ها فضای بسیار بیشتری را برای گسترش روابط اروپا و ایران فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده احتمالا در ‌ماه سپتامبر، سفری به تهران خواهم داشت.

وزیر امور خارجه اتریش درخصوص مباحثی که پیرامون جاسوسی از مذاکرات هسته ای مطرح می شود گفت: تامین امنیت مذاکرات در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ١+۵ همواره مدنظر ما بوده است.

کورتس افزود: در زمان برگزاری گفتگوها ما تمام تلاش خود را می‌ کنیم که فضای مثبتی بر مذاکرات حکمفرما و البته امنیت محل‌های برگزاری مذاکرات هم تامین شود. امیدواریم که اقدام‌های ما در این زمینه موفقیت آمیز باشد.

وی اضافه کرد: امیدوار هستم که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ١+۵ موفقیت آمیز باشد و ما اینجا در وین به توافق جامع هسته‌ای برسیم.

وی خاطرنشان ساخت: برای ما مایه افتخار خواهد بود که کشوری مناسب برای مذاکرات صلح مانند ایران و 5+1 باشیم.

وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به نقش برجسته ایران در تحولات منطقه جنوب غرب آسیا گفت: ایران نقش بسیار مهم و پررنگی باید در مقابله با گروه‌ های افراطی و تروریسم در منطقه داشته است.

کورتس افزود: این مسئله‌ ای است که همه کشورهای جهان به‌ ویژه پس از توافق هسته‌ ای باید از آن استقبال کنند. بدون ایران این مسئله امکانپذیر نیست و در مقابله با تروریسم باید از ایران کمک گرفت.

سباستین کورتس (2)

سباستین کورتس (3)

سباستین کورتس (4)

سباستین کورتس (5)

سباستین کورتس (6)