طائب: تحلیل رئیس جمهور مبنایي ندارد
استاد حوزه و دانشگاه درس اصلی قیام تاریخی عاشورا را نفی باطل دانست و گفت: امام حسین(ع) در عاشورا مذکر بود و نه مذاکره کننده؛ چرا که در آن حادثه افرادی بودند که گمراه بودند و حضرت میخواست آنان را آگاه سازد و نه اینکه با آنان مذاکره کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، حجت الاسلام مهدی طائب در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور که بیان کرده بود درس کربلا، درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق است، اظهارداشت: ما تحلیلهایی که نسبت به حوادث تاریخی انجام میدهیم، یا بر اساس نقلهای تاریخی است و یا بر اساس ارزشها و دستورات خداوند متعال که حاکم بر آن حادثه است. من نمیدانم تحلیلی که آقای رئیس جمهور در مورد حادثه عاشورا داشتند بر اساس کدامیک از این دو مسیر بوده است.
وی افزود: این تحلیلی را که آقای رئیس جمهور بیان کردند اگر بر اساس مسیری که قرآن در مورد روابط داخلی و خارجی تفسیر کرده و اینها باید حاکم بر حرکت کربلا باشد، یا اگر هم بر اساس نقلهای تاریخی باشد به این نتیجهای که آقای روحانی رسیده نمیرسیم و در طول تاریخ نیز چنین تحلیلی از حادثه عاشورا سابقه نداشته است.
استاد حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: از نظر مبنای قرآنی معنا ندارد با کسی که کفر مطلق است مذاکره کنیم. امام حسین زمانی که میخواست از مدینه بیرون بیاید یکی از کسانی که به ایشان گفت با یزید بیعت کن مروان بن حکم بود. اما حضرت به او فرمود "وقتی چنین فردی خلیفه باشد دیگر باید با اسلام خداحافظی کرد."
وی با طرح این سوال که آیا امام حسین میتوانست براساس آموزههای دینی با یزید تعامل کند، گفت: مذاکره با یزید معنایش چیست؟ امام حسین(ع) می خواهد چه به یزید بدهد و چه از آن بگیرد؟! مذاکره یعنی آنکه ما موضوعی را به طرف مقابل یادآور شویم و طرف مقابل نیز موضوعی را به ما یادآور شود؛ اما حضرت نسبت به چیزی جهل ندارد که بخواهد با کسی مذاکره کند.
این کارشناس مسائل دینی و سیاسی، افزود: از لحاظ نقل تاریخی یزید از آغاز به دنبال کشتن امام حسین(ع) بود و امام حسین(ع) نیز به دنبال آن بود که حرف خودش را به گوش همه برساند که یزید لیاقت ندارد و بالاخره در کربلا یزید موفق شد امام حسین(ع) را بکشد و امام حسین(ع) نیز موفق شد که به همه ثابت کند یزید باطل مطلق است و در این حادثه نه مذاکره میبینیم و نه تعامل.
وی با تاکید بر اینکه امام حسین در عاشورا مذکر بود و نه مذاکره کننده، اظهارداشت: در این بین افرادی بودند که روشن نبودند و حضرت میخواست آنان را آگاه سازد و نه اینکه با آنان مذاکره کند.
حجت السلام طائب با بیان اینکه تحلیل رئیس جهور نه با قرآن و سنت و نه تاریخ همخوانی ندارد، ادامه داد: این یک تفسیر جدید است که توسط رئیس جمهور بیان شده و نه قبل از ایشان کسی گفته و نه بعد از ایشان کسی خواهد گفت.
وی درس اصلی از حادثه عاشورا را نفی باطل به طور مطلق خواند و با اشاره به مصادف شدن 13 آبان با روز عاشورا گفت: امسال با توجه به مصادف شدن روز عاشورا و روز 13 آبان میتوان پیام عاشورا یعنی نفی باطل را به درستی درک کرد.
استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: همچنان که امام خمینی نیز فرموده بودند آمریکا شیطان بزرگ است و ما نسبت به شیطان نفی مطلق داریم. ما می توانیم نسبت به شیطان تذکر داشته باشیم اما مذاکره با شیطان معنا ندارد و این درسی است که عاشورا به ما داد و تا زمانی که آمریکا نیز شیطان بزرگ است همین قانون حاکم است.
گفتنی است حسن روحانی در اجتماع پرشور مردم زنجان در ورزشگاه کارگران اظهار داشت: درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین میباشد
پس چرا داریدبا آمریکا مذاکره میکنید و یکساله با 5+1 همه رو سر کار گذاشتید
کارتان به جایی رسیده که چشم بر حقیقت می بندید به خاطر مصالح گروهی چرا القا می کنید که ائمه اهل مذاکره نبودند
مگر پیامبر در حدیبیه مذاکره نکرد طوری که بعضی از تند روها با ایشان مخالفت کردند
قیام عاشورا کجا هست و تعبیرهای شما کجا؟؟؟امر به معروف و نهی از منکر به هر حال از یک مذاکره شروع میشود؟و یا شمشیر را برداریم و .....!!!شما که میدانید پس وای به حال کسانی که نمیدانند!!!
ازاین به بعد اقایون سعی کنند مطالبشان را با ایشان هماهنگ کنند.ایشان جامع علوم فقهی وتاریخی هستند.کی به ایشان استاد دانشگاه گفته ؟
آقای طائب و دیگر کسانی که امروز از دولت مظلوم و مشروع ایران بی دلیل انتقاد می کنید
بدانید خداوند قهار و بزرگ در محکمه عدل الهی با شما که واقعیت را می دانید مانند جوانان ناآگاه و سایر افراد ناآگاه برخورد نخواهد کرد و خشم خود را بر شما که دانسته خطا می کنید خواهد گستراند.
قیامت نزدیک است.
چرا نمی خواهید قبول کنید تعابیر و مصداق های آقای روحانی درست نیست . اولا در واقعه عاشورا طرف مقابل اصلا برای مذاکره نیامده بود که امام بخواهد با آنها مذاکره کند . صحبت های امام برای مذاکره نبود چون حرف یزد یا بیعت بود یا قطع سر امام با این منطق دیگر مذاکره معنایی ندارد . امام قصد روشنگری برای عامه سپاه ابن زیاد را داشت . چرا ما همه کاریمان را باید امامان نسبت می دهیم ؟؟؟ اگر قضیه عاشورا خوب درک می شد این وضع کشور نبود . رئیس جمهوری که عاشورا را نتیجه مذاکره می داند پس جنگ و شهدای کربلا را حتما نتیجه عتدال می داند ؟؟؟
شما ها برعکس امام راحل اتحادمردم را ازهم گسسته واز اسلام محمدی دور می کنید