پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پیکر سرنا شیم، خبرنگار پرس تی‌وی در ترکیه، به لبنان بازگردانده شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، همچنین، مراسمی برای یادبود سرنا که مادر دو کودک بود در مسجدی در بیروت، پایتخت لبنان برگزار شد.

سرنا شیم خبرنگار امریکایی لبنانی‌تبار شبکه پرس تی‌وی روز یک‌شنبه در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه در یک حادثه مشکوک رانندگی جان خود را از دست داد.

وی روز جمعه به پرس تی‌وی گفت آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالا به دلیل تهیه برخی گزارش‌ها درباره موضع این کشور در قبال تروریست‌های تکفیری داعش در کوبانی به جاسوسی متهم کرده‌است. او گفت نگران است که دستگیر شود.

در پی این حادثه، حمید رضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی مرگ سرنا شیم را مشکوک دانست و از دولت ترکیه خواست درباره این حادثه تحقیقات لازم و دقیق را انجام دهد.

این در حالی است که دولت ترکیه از افشای جزئیات این حادثه و نیز هویت راننده کامیونی که سرنا شیم با آن تصادف کرد خودداری می‌کند.

شبکه پرس تی‌وی این موضوع را تا زمان دست یافتن به جزئیات بیشتر درباره این حادثه غم‌انگیز پیگیری می‌کند. سرنا شیم خبرنگار بسیار بی‌باکی بود که اخبار و تحولات لبنان، عراق، ترکیه و اوکراین را برای شبکه پرس تی‌وی پوشش می‌داد.

وی پس از تهیه گزارشی در شهر سوروچ، در استان اورفا ترکیه و در نزدیکی شهر کوبانی سوریه در حال بازگشت به هتل محل اقامت خود بود که خودروی وی با یک کامیون تصادف کرد.