به گزارش پارس روزنامه کیهان نوشت ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که لغو سفرش به شهرک نحال عوز در مرز نوار غزه، علاوه بر اینکه چهره‌اش را خدشه‌دار کرده، یک هزینه سیاسی نیز برای او به دنبال خواهد داشت.
یعلون اعلام کرده که لغو سفر وی در حین جنگ غزه در پی آن صورت گرفت که براساس برخی اطلاعات، حماس از این سفر مطلع شد و تصمیم گرفت تا همزمان با رسیدن یعلون، منطقه را با خمپاره و راکت هدف قرار دهد.
پس از انتقادهای شدید از عملکرد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نیز عملکرد ارتش این رژیم در جنگ غزه، یعلون بخش گسترده‌ای از مصاحبه خود با شبکه ده العبریه در شب گذشته را به دفاع از خود اختصاص داد.
وی ادعا کرد برای حفظ جان مردم شهرک نحال عوز از سفر به این منطقه خودداری کرده و حتی یکی از محافظان امنیتی وی پس از اقدام مقاومت در بمباران منطقه‌ای که قرار بود یعلون در آنجا با ساکنان نحال‌عوز دیدار کند، زخمی شده است.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد حماس بر اساس کسب اطلاعات از این سفر آگاه شد و باید از این امر درس عبرت گرفت و به نظر  می‌رسد که حماس توانمندیهای اطلاعاتی به اندازه توانمندیهای یک کشور را در اختیار دارد.
به گزارش منابع صهیونیستی که بنا به کسب برخی اطلاعات، دستگاه امنیتی وابسته به جنبش حماس، دستگاه‌های شنودی در اختیار دارد که می‌تواند مکالمات افسران اطلاعاتی صهیونیستی با جاسوس‌های خود در داخل نوار غزه را رهگیری کند.
در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله خود نوشت راه حل نزاع و درگیری‌ها در نوار غزه ارائه تسهیلات یا انعام به ساکنان آن نیست، بلکه باید محاصره به صورت کامل لغو شود.
به گزارش (قدسنا) این روزنامه نوشت لغو محاصره می‌تواند افق‌های مسالمت‌آمیز را برای نوار غزه بگشاید چرا که ثابت شده محاصره باعث تقویت تقابل و خشونت می‌شود.
این روزنامه به نقل از یک افسر بلند پایه ارتش نوشت: فشارهای اقتصادی و اجتماعی گسترده به نوار غزه هیچ نفعی برای اسرائیل ندارد.
هاآرتص در ادامه افزود: غزه که دارای یک میلیون و هشتصد هزار جمعیت است نیازی به بخشش‌های اسرائیل ندارد اسرائیل باید محاصره را لغو کرده و گذرگاه‌های میان غزه و اسرائیل را به طور کامل بگشاید چرا که ناکارآمدی بسته بودن گذرگاه‌ها و تشدید خشونت علیه اسرائیل در نتیجه تداوم  این اقدام ثابت شده است