به گزارش پارس به نقل از رجا، علیرضا زاکانی گفت: بزرگترین تخریب مجلس و سقوط شأن آن قانون‌شکنی و بی‌اعتنایی به قانون است. درخواست من از هیأت رئیسه و به ویژه مجلس پاسداشت قانون و رعایت حقوق نمایندگان و کمیسیون‌هاست و لذا خواهشمندم رئیس مجلس با تدبیر خود به همان طریقی که امروز بارها در مجلس بر اساس ماده ۲۱۸ آیین‌نامه عمل شد اقدام کند.

بر پایه خبری که نماینده منتشر کرده است، وی اظهار داشت: ‌رفتارهای خبرگزاری منتسب به مجلس نه تنها جامعیت نداشته بلکه با جانبداری آشکار، ‌باندبازی و بی‌قانونی را دامن می‌زند. این امر موجب دون شأن مجلس است و باید اصلاح شود.


این در حالی است که تذکر زاکانی به اقدام غیر حرفه ای و جناحی خبرگزاری ملت (وابسته به مجلس) بر می گردد که طی گفتگو با یکی از اعضای هیئت رییسه مجلس، گفته بود حسن کامران نیز علاوه بر نبویان و رسایی برای هیئت نظارت بر مطبوعات به مجلس معرفی می شوند و ممکن است باز هم تعداد افرادی که معرفی می شوند بیشتر از سه نفر باشد!
لذا آنچه که بیش از هر چیز دیگر این روزها جایگاه مجلس را نزد افکار عمومی تهدید می کند، تلاش یک جریان سیاسی برای دور زدن قانون و عمل نکردن به نص صریح آیین نامه داخلی مجلس است؛ چرا که سال گذشته زمانی که دو نفر از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس (مطهری و کامران) برای انتخابات به صحن علنی معرفی شدند هیئت رییسه و رییس مجلس هیچ اعتراضی به این مساله نداشتند اما طی هفته های گذشته که دقیقا به همان روال؛ دو نفر (نبویان و رسایی) از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس به صحن علنی معرفی شده اند، به علت تفاوت در گرایش سیاسی رسایی و نبویان با جریان حاکم بر مجلس؛ تاکنون آقای لاریجانی مانع برگزاری انتخابات شده و اصرار بر معرفی نفرات بیشتری برای این مساله دارد!
گفتنی است پیش از این روز یکشنبه نیز مهرداد بذرپاش عضو هیئت رییسه مجلس طی تذکری در اعتراض به این مساله گفت:  در موضوع انتخاب ناظران کمیسیون‌ها کمیسیون‌های ذیربط موظفند حداقل به میزان دو برابر مورد نیاز از بین نمایندگان داوطلب واجب شرایط به مجلس معرفی کنند. در واقع با این واژه حداقل کمیسیون می‌تواند حداکثر 10 نفر را هم معرفی کند، پس عملا تشخیص این بود که کمیسیون خلاف آئین‌نامه عمل نکرده و در این کمیسیون فرهنگی نص آئین‌نامه عمل کرده است.
 
این عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: طبیعتا مجلس در هیئت‌ها و مجامع دیگر عضو ناظر دارد و سایر کمیسیون‌های مجلس یک سری ناظر معرفی می‌کنند برای هیئت نظارت بر مطبوعات هم کمیسیون فرهنگی باید گزینه‌های خود را معرفی می‌کرد، لذا برای مطبوعات که به کمیسیون فرهنگی مربوط است، کمیسیون‌های دیگر نباید کسی را معرفی کنند، بنابراین اگر خود ما نمایندگان شأن کمیسیون‌ها را رعایت نکنیم چه کسی می‌خواهد رعایت کند؟
 
بذرپاش با اشاره به انتخاب ناظرین مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات در دوره‌های گذشته، خاطرنشان کرد: قبلا هم آقای کامران و مطهری از سوی کمیسیون به مجلس معرفی شده بودند و کسی هم اعتراضی نکرد و حتی در مورد کمیسیون‌های دیگر و ناظرین دیگر نیز همیشه به این روال عمل شده و ما طبق یک سامانه توافق کردیم و تاکنون اعضای ناظر را انتخاب کرده‌ایم. حالا جای سوال است که چرا این موضوع باید آن قدر مورد بحث قرار گیرد و چرا به خودمان اجازه می‌دهیم که چنین صحبت‌هایی مطرح شود؟ مگر آقای نوباوه و یا آقای کیایی‌نژاد و یا آقای شجاعی‌کیاسری از مردم رأی نیاورده‌اند؟