به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - زاده سال ۱۳۲۸ و فرزند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و خطیب نمازجمعه تهران، است. او دانش آموخته مدرسه علمیه منتظریه (حقانی) قم است. جنتی پس از پایان سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات شبیری زنجانی، یوسف صانعی و آذری قمی گذرانده، اما به لباس روحانیت درنیامده است.

جنتی در سال ۱۳۵۴ پس از یک دوره دشوار جنگ و گریز با ساواک، با مشورت شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به خارج از کشور عزیمت کرد و در کشورهای سوریه و لبنان اقامت گزید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در آغاز سال ۱۳۵۹ به عنوان مدیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اهواز منصوب شد. معاونت امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر ایران در کویت و معاونت سیاسی وزارت کشور از دیگر مسؤولیت های او در سال های گذشته است.

سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - زاده سال ۱۳۴۲ در مشهد، دکترای فلسفه و دارای تحصیلات حوزوی است. این پژوهشگر، فعالیت مطبوعاتی (مدیرمسؤولی نشریه پژوهش های قرآنی، و مدیرمسؤولی و سردبیری نشریه های پگاه و حوزه) ، عضویت در هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی قم و انتشار کتاب های « ‎ تفسیر راهنما» ، « حوزه و روحانیت» و « ‎ دانشگاه و دانشجو» را در کارنامه اش دارد. صالحی نیز لباس روحانیت نمی پوشد.

نجفعلی میرزایی - مدیرعامل خانه کتاب - زاده سال ۱۳۵۳، کارشناس ارشد فلسفه اسلامی و دانشجوی دکتری جریان شناسی اسلامی است. از جمله مسؤولیت های او رایزن فرهنگی ایران در لبنان، مؤسس مرکز تحقیقات تمدنی در بیروت، مؤسس مرکز اهل بیت (ع) در نیجریه، مشاور عالی رییس و عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه و نیز مؤسس، مدیر و سردبیر مجله علمی تحقیقاتی الحیاة الطیبه به زبان عربی بوده است.

میرزایی هم معمم بوده، اما اکنون لباس روحانیت نمی پوشد و با لباس عادی در محل کار خود حاضر می شود.