درپی اعلام حکم دادگاه بحرین علیه شیخ عیسی قاسم، دفتر تبلیغات اسلامی حزوه علمیه قم اطلاعیه‌ای صادر کرده که به شرح زیر است: در عصر حاضر احترام به آزادی‌های سیاسی و اجتماعی تقریباً در همه کشورهای جهان به استثنای چند کشور که از رژیمی مستبد رنج می‌برند، به اصلی مسلم و حقی انکارناپذیر مبدل شده است.

در ادامه این پیام آمده است: تا آنجایی که در همه کشورهای دموکراتیک علاوه بر تأمین حقوق اکثریت، برای اقلیت‌های دینی نیز جایگاهی در قانون گذاری و آزادی‌های سیاسی و مذهبی قائل شده‌اند، این حق نه تنها با تمام حقوق و مقررات بین المللی مطابق است بلکه با تمامی معیارهای انسانی و اجتماعی سازگاری دارد.

با این وجود رژیم آل خلیفه در بحرین بر خلاف همه موازین انسانی و بین المللی، آزادی‌های اکثریت آن کشور را با بدترین رفتارها و اقدامات سرکوب می‌کند و توسط حقوق بشر دو گانه و یک بام و دو هوای آمریکا و مستکبران عالم و نظام‌های سیاسی مرتجع منطقه حمایت می‌شود.

همچنین در این بیانیه تصریح شده است: سرکوب مطالبات حقوق قانونی و مشروع اکثریت، حصر مردم بی گناه در زندانهای مخوف، سلب تابعیت روحانی برجسته و رهبر معنوی اکثریت مردم بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم، انحلال جمعیت الوفاق و صدها اقدامات ضد انسانی دیگر، مصداق بارز دیکتاتوری آشکار و تروریسم دولتی است که لازم است عقلای  عالَم و مجامع بین المللی با آن مقابله کنند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن محکومیت شدید اقدامات غلط و غیرانسانی رژیم آل خلیفه، از شخصیت‌های علمی، مذهبی، سیاسی و مجامع بین -المللی می‌خواهد، در مقابل این عده قلیل مستبد واکنش عملی نشان داده و با طرحی مناسب مردم مظلوم بحرین را برای به دست آوردن حقوق اساسی خود یاری دهند.