روزنامه دو دیمانش فرانسه گزارش داد، اطلاعات مذکور در 24 ژوئن 2015 و در جریان بازجویی از یکی از اعضای سابق داعش به دست آمد؛ به عبارت دیگر این اطلاعات 141 روز پیش از حملات به دست بازجویان رسیده بود.

 

این عضو گریخته از داعش که ظاهرا نامش نیکولا است، به سوالات اداره کل امنیت داخلی فرانسه که یکی از آژانس‌های اطلاعاتی فرانسه و مسوول فعالیت‌های مبارزه با تروریسم است، پاسخ داده بود. ای عضو داعش به فرانسوی‌ها گفته بود "حمله‌ای احتمالا به سردستگی عبدالحمید اباعود قرار بوده انجام بگیرد"اباعود به ظن قوی مغز متفکر حملات پاریس بوده است.

 

روزنامه دو دیمانش در گزارش خود نوشت: نیکولا پس از آنکه 16 ماه در رقه سوریه و فلوجه عراق بود، احساس دلزدگی کرده و سپس خود را تسلیم مقام‌های ترکیه کرد و پس از آن به سرعت تحویل مقام‌های فرانسه شد. وی ظاهرا گفته بود که اباعود در حال جذب افرادی برای انجام عملیات تروریستی در فرانسه است.

 

حملات تروریستی مذکور که در سیزدهم نوامبر با بیش از 130 کشته فرانسه را به زلزله درآورد، بیش از صدها مجروح نیز بر جای گذاشت. سه بمبگذار انتحاری به صورت همزمان عملیات‌هایی را انجام دادند. هفت تن از تروریست‌ها در صحنه جان باختند و چهار روز پس از آن اباعود که از آن به عنوان مغز متفکر و اسپانسر حملات یاد می‌شد، در یک عملیات ضد تروریستی در حومه پاریس کشته شد.