به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ستاد کل ارتش ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی 16 شبه نظامی دیگر پ ک ک را در استان های سرناک و دیاربکر کشته اند. تعداد کل شبه نظامیانی که از دسامبر تاکنون کشته شده اند به بیش از 600 نفر رسیده است.

از 2 دسامبر تاکنون ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرق این کشور مقررات منع آمد و شد برقرار کرده است. ارتش ترکیه با بیش از 10 هزار نیرو عملیات گسترده ای را علیه شبه نظامیان پ ک ک آغاز کرده است.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه در سخنانی تصریح کرد: عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد در جنوب شرق ترکیه تقریبا تکمیل شده و آنکارا قصد دارد تا کنترل شدیدی را در بخش هایی از این منطقه ادامه دهد.

حزب دموکراتیک خلق که از کردها حمایت می کند، اعلام کرده است که تعداد تلفات غیر نظامیان در این مناطق به بیش از 100 نفر رسیده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته است: در سال 2015 میلادی، نیروهای امنیتی ترکیه بیش از 3100 شبه نظامی پ ک ک را کشته اند.

ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.