به گزارش پارس به نقل از فارس،  «احمد طیبی» و «اساوی فرج» نمایندگان عرب کنست که یکی عضو حزب «فهرست مشترک اعراب» و دیگری عضو حزب «مرتص» است، از «یولی ادلشتین» رئیس پارلمان اسرائیل خواستند، مانع سفر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی شود.

 
به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، طیبی، «ترامپ» را به خاطر سخنانش درباره اینکه باید مانع ورود مسلمانان به آمریکا شد، «نئونازی» خواند و گفت: « آنچه ترامپ گفت، برای برخی در کنست ناآشنا نیست».
 
بر اساس این گزارش، ترامپ اعلام کرده، قصد دارد ماه جاری میلادی به اراضی اشغالی سفر کند. او همچنین گفته، اگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، اسرائیل و تشکیلات خودگردان را وادار می‌سازد مذاکرات بیشتری برگزار کنند. 
 
«اساوی فرج» یکی دیگر از نمایندگان عرب کنست نیز با «سیلوان شالوم» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی تماس گرفت و از او خواست مانع ورود ترامپ به اراضی اشغالی شود.
 
وی به شالوم گفت: «ترامپ تنها یک نژادپرست نیست، بلکه او فردی است که تهدیدی برای جهان آزاد به شمار می‌آید. مردی که می‌کوشد از طریق سخنان نژادپرستانه سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست آورد. اسرائیل نمی‌تواند اجازه دهد که ترامپ به این سرزمین سفر کند؛ به ویژه اینکه هدف او از این سفر تبلیغات سیاسی است». 
 
«عمر بار لو» یکی دیگر از نمایندگان کنست که عضو حزب «اتحادیه صهیونیست» است، گفته، ترامپ یک نژادپرست است و نباید به پارلمان اسرائیل بیاید.