به گزارش پارس ، سید سعید زمانیان در گفت وگو با فارس در خصوص برنامه های ۱۰۰ روزه دولت در بخش اقتصادی اظهار داشت: اعتقاد دارم در مدت زمان ۱۰۰ روزه مقدمات کار در بخش اقتصادی و ساماندهی در ساختار دولت امکان پذیر است و می طلبد که اینگونه کارها انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولت نمی تواند عملکردی در این مدت داشته باشد، تصریح کرد: در خصوص رکود تورمی، زیرساخت های موجود و نیز مهار نقدینگی قدم های اولیه برداشته شده است و فرصت ۱۰۰ روزه برای فراهم کردن مقدمات خواهد بود.

این نماینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال که وعده رئیس جمهور وعده کنترل تورم، مهار نقدینگی بود. این مباحث را چگونه ارزیابی می کنید، بیان داشت: چیزی از نشانه های رونق اقتصادی که مسئولان دولت عنوان می کنند مشخص نیست و تازه اول راه و کار دولت است، موضوعی که مدنظر دولت بوده نمودی نداشته است.

وی افزود: این موضوع نیاز به گذشت زمان دارد و در عین حال دولت باید سیاست های اقتصادی و جهت گیری های خود را در این راستا شفاف بیان کند.

به گفته زمانیان، کنترل تورم و نقدینگی در حال حاضر به صورت کلی مطرح و علائم کمی از این مباحث هویدا شده که نیاز به کار بیشتری دارد.

وی عنوان کرد: به هیچ وجه مسائل اقتصادی وعده داده شده را نمی توان در کوتاه مدت تعیین شده حل کرد بلکه این موضوعات نیاز به برنامه ریزی متوسط و بلند مدت دارد. این موضوع اشتباه است و دولت در این ۱۰۰ روز باید محورها و سرفصل های کلان را ارائه کند که به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص کسری بودجه دولت اظهار داشت: در این بخش دولت طبق قانون باید از طریق فروش شرکت ها و فروش اموال مازاد و انتشار اوراق مشارکت، کسری خود را تامین کند اما کاری انجام نشده است.

وی تاکید کرد: دست دولت در فروش اوراق مشارکت باز است و به نظر می رسد برای اجرای آن تاکنون هماهنگی لازم انجام نشده است و ایرادات گذشته نیز به این موضوع افزوده است.

وی یادآوری کرد: برنامه های دولت باید در یکسال آینده ارزیابی شود اما اقدام عملی هم برای ورود به برخی بخش ها دیده نمی شود.