به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، قرار است به تازگی شرکتی در سنگاپور به نام نیو نوکیا گوشی های نوکیا با سیستم عامل اندروید را روانه بازار کند، این خبر پس از آن منتشر شد که شرکت مایکروسافت به تازگی بخشی از نوکیا را خریداری کرد، حال معلوم نیست در ذهن مدیران کمپانی تولید گوشی های محبوب نوکیا چه می گذرد! ** بحران این شرکت پس از سیستم عاملش آغاز شد

سیستم عامل سیمبین داشت در سطح گوشی های این کمپانی در کنار دیگر گوشی هایش که بر سیستم عاملی مبتنی نبودند یا مبتنی بر جاوا بود، در جهان تکنولوژی همراه سروری می کرد، اما بحران نوکیا از آن زمان آغاز شد که تصمیم گرفت گوشی های تلفن همراهش را هوشمند کند.

با توجه به ورود رقیبان هوشمندش نه IOS، بلکه اندروید نوکیا آرام، آرام از گردانه رقابت تلفن همراه کنار رفت.

آن قدر سیستم عامل اندروید محبوب شد که دیگر کسی به سراغ سیمبین آن هم با ورژن های مختلف نرفت.

** زیان های از دست رفتن بعضی بازارهای بین المللی

پس از تحریم ایران از گوشی های نوکیا، تمام نمایندگی ها از کشور برچیده شد و همین امر موجب کاهش خرید محصولات گوشی این شرکت محبوب در ایران شد، این کار اگر نگوییم زیاد، اما در اقتصاد کمپانی نوکیا تأثیر خود را گذاشت.

** خرید بخشی از کمپانی نوکیا توسط مایکروسافت

بحران اقتصادی بر پیکره نوکیا آن را وادار به فروش بخشی از کمپانی خود به شرکت مایکروسافت کرد.

شرکت مایکروسافت با پرداخت هفت میلیارد بخش هندست، موبایل و سرویس های مرتبط با آن را خریداری کرد. خبری که همه دنیای تکنولوژی را شوکه کرد.

شاید به همین دلیل است که افراد در دیگر نقاط دنیا سعی دارند تا نام این شرکت را زنده نگه دارند.

نیونوکیا در واقع یک گوشی جدید خواهد بود که بر سیستم عامل اندروید مبتنی است، مدیر عامل این شرکت جدید پیش از این قصد خرید کمپانی نوکیا را داشت که به دلیل کمبود بودجه موفق به خرید آن نشد.

در پایان باید گفت: که در آینده در نهایت چه بر سر گوشی های نوکیا خواهد آمد.