به گزارش پارس ، محسن مشکاتدر گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: گوشت قرمز مورد نیاز کشور هم اکنون از کشورهای برزیل، استرالیا، پاکستان و هندوستان و دام زنده از کشور ارمنستان وارد می شود.
وی با بیان اینکه مجوز واردات گوشت قرمز از کشورهای آلمان، هلند و بلژیک صادر شده است، افزود: در صورت موافقت دستگاه های زیربط واردات گوشت قرمز از کشورهای اروپایی با نظارت سازمان دامپزشکی کشور آغاز می شود.

معاون سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با واردات مرغ، گفت: تولید مرغ در کشور بسیار زیاد و تامین کننده نیاز بازار مصرف است که واردات این محصول نیز بسیار محدود و فقط به جهت کنترل بازار در زمان افزایش تقاضا صورت می گیرد.

مشکات اضافه کرد: تولید مرغ در سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار تن بود درحالیکه میزان واردات این محصول کمتر از ۱۵ هزار تن بود.

وی در رابطه با واردات آبزیان گفت: ماهی تن به منظور استفاده در صنایع کنسرو سازی از کشورهای نیوزلند، چین و هند وارد می شود و انواع ماهی که مشابه داخلی ندارد برای مصارف خانگی نیز به صورت محدود وارد می شود.

معاون سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: واردات تمامی محصولات دامی و شیلاتی تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور و با دریافت مجوزهای لازم صورت می گیرد.