به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در ادامه معاملات امروز بازارهای فرابورس ۵۳.۲ میلیون سهم و اوراق به ارزش ۴۴۴.۷ میلیارد ریال در ۱۲هزارو ۷۲۱ دفعه توسط خریداران دست به دست شد و شاخص فرابورس (آیفکس) با ۰.۴۵ درصد رشد، ۲.۷۵واحد افزایش یافت و در کانال ۶۱۹.۷۱ واحد ماند.

این در حالی است که ذوب آهن اصفهان همچنان نسبت به سایر شرکتها، با مبادله ۱۳.۳میلیون سهم به ارزش ۴۹.۵ میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات را کسب کرد و در نهایت قیمت هر سهم بارشد کمی به نرخ ۳۷۲۵ریال رسید. کمترین حجم معاملات هم به خرید و فروش ۱۱۰۶سهم مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن تعلق داشت.

در عین حال ۴ شرکت فرابورسی افرانت، مرجان کار، بیمه پارس و فولاد صبا نور بیشترین افزایش قیمت و همچنین بانک سرمایه، شمال شرق شاهرود، بیمه میهن و بازنشستگی کارکنان بانک ها بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

رقابت برای خرید بلوک نیروگاه دز به سه شنبه موکول شد

در ادامه رقابت ۵روزه برای تصاحب بلوک ۴۹درصدی معادل ۴۹۰ سهم شرکت تولید و بهره برداری سد نیروگاه دز، قیمت هر سهم این بلوک به ۴۱ میلیون و ۲۰۰هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به فردا ۱۵مرداد در بازار سوم موکول شد.

این گزارش می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را اجاره پارس با داد و ستد ۵۱هزار و ۹۷۰برگه به خود اختصاص داد. پس از آن اجاره ماهان ۳۳هزارو ۴۹۰برگه و اجاره مپنا ۲۶هزار و ۶۴۰ برگه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

بر اساس پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت های بیمه نوین، تولیدی پمپ پارس و سیمان مجد خواف پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و مجمع عمومی عادی سالانه با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، معامله شدند.

از طرفی هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نوسان نرخ داشت؛ بیشترین افزایش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن تیر۹۱تعلق داشت و هر برگه با رشد ۲.۲درصدی، قیمت ۳۹۸هزار و ۳۱۲ ریال را ثبت کرد. در عین حال امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۰ با بیشترین کاهش به نرخ ۳۸۷هزارو ۱۳۶ریال رسید.