به گزارش پارس به نقل از مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای مهرماه سال ۹۱ تاکنون حجم بارش های کشور به ۲۲۷ میلیمتر رسید و در هفته گذشته یک میلیمتر بارش در کشور رخ داده است. بارش ۲۲۷ میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۸ درصد افزایش و در قیاس با دوره مشابه درازمدت ۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین بارش ها در دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۹۳ میلیمتر و دوره درازمدت ۴۳ ساله ۲۳۳ میلیمتر ثبت شده بود. در پایان هفته گذشته، بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه دهلران در ایلام با ۱۱۷ درصد افزایش و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه نهبندان در خراسان جنوبی با ۵۴ درصد کاهش اختصاص داشته است.

در خبر دیگری آمده است: در پایان هفته گذشته ۲۴ سد از جمله گلستان ۲، کوثر، دز، کارون ۳ و ۴، شهرچای، حسنلو، نهند، دولت آباد، لتیان، شهید عباسپور و کرج افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند و ۲ سد بوکان و بارون در حال سرریز در کشور گزارش شد.

هم اکنون ۳۸ سد کشور ازجمله سدهای لار، بارزو، خداآفرین، سیمره، زاینده رود، ساوه، ۱۵ خرداد، سیوند و ملاصدرا کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند. همچنین ۳۱ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه سال قبل مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، طالقان، ساوه، اکباتان، آبشینه، چاه نیمه ۴، دوستی، خداآفرین و سیمره از آن جمله محسوب می شوند.

۳۶ سد کشور در زمان حاضر از افزایش ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته برخوردار هستند که سدهای بارون، کرخه، دز، کارون ۴، استقلال، پیشین، جگین، کوثر، ۱۵ خرداد و گلپایگان از آن جمله محسوب می شوند. همچنین ۵۱ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۵ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان بود.