به گزارش پارس   به نقل از بازار خبر، این روزها خبر کاهش قیمت ها در بازار زیاد شده است. از قیمت طلا، ارز و سکه گرفته تا قیمت مسکن و خودرو. اما گویی که کاهش ها نتوانسته بر نرخ امروز میوه ها در بازار تأثیر داشته باشد و به نوعی مسئولان مربوطه بر نظارت قیمت های میوه این بازار را فراموش کرده اند و برخی از فعالان این بازار به نوعی از این آشفتگی به نفع خود استفاده کرده و میوه ها را به هر قیمتی که دوست دارند عرضه می کنند و امیدی به کاهش قیمت در این بازار وجود ندارد اما به تازگی طی این هفته رئیس اتحادیه میوه و تره بار از کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه در بازار خبر داده است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در گفتگو با بازار خبردر خصوص آخرین وضعیت بازار میوه گفت: در حال حاضر تمامی میوه ها با ۳۰ درصد کاهش قیمت مواجه شده اند و در حال حاضر میدان پر از میوه بوده و متقاضی برای خرید کم است واگر به این صورت ادامه یابد باز هم قیمتها کاهش بیشتری می یابند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر میوه ها در حال حاضر از محل های تولید بدست آمده افزود: با توجه به کمبود تولید برخی محصولات در اثر سرمازدگی قیمت ها با کاهش یاد شده همچنان بالاست و انتظار می رود که در هفته های آینده باز هم قیمت ها پایین تر بیاید چرا که تابستان سال گذشته قیمت ها نسبت به این سال خیلی پایین تر بوده است.

مهاجران در ادامه خبر از کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت سیب زمینی در میدان میوه و تره بار داد و گفت: در حال حاضر قیمت سیب زمینی که طی روزهای اخیر با افزایش رو به رو شده بوده با کاهش ۵۰۰ تومانی با قیمت ۱۶۰۰ عرضه می شود.

آخرین قیمت میوه ها در بازار / گیلاس در صدر گران ترین میوه ها

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار هم اکنون میوه گیلاس همچنان در صدر میوه های گران میدان است اما با ورود محصولات تولیدی از لواسانات کاهش قیمت آن در راه است.

 

 

نوع میوه

قیمت (تومان)

گیلاس

۳۰۰۰ – ۶۰۰۰

انبه

۵۵۰۰

آلبالوی معمولی

۲۵۰۰-۳۵۰۰

هلو زعفرانی

۱۰۰۰-۴۰۰۰

هندوانه

۱۱۰۰

توت فرنگی

۲۰۰۰-۶۰۰۰

خربزه دزفول

۱۵۰۰-۱۴۰۰

زردآلو

۲۰۰۰-۵۰۰۰

شلیل

۱۵۰۰ – ۴۵۰۰

طالبی

۷۰۰ – ۱۳۰۰

آلو

۱۵۰۰ – ۳۰۰۰

سیب

۲۰۰۰-۴۰۰۰

انگور

۵۰۰۰ – ۴۵۰۰

گوجه سبز

۳۵۰۰-۳۰۰۰

خیار نهاوندی

۱۳۰۰

خیار گلخانه ای

۱۵۰۰

گوجه

۱۰۰۰-  ۶۰۰

موز

۳۲۰۰