به گزارش پارس به نقل از مهر، محمود رسولی نژاد با بیان این مطلب، گفت: سال ۱۳۷۰ که سال شکل گیری شرکت فرودگاه ها بود در مجموع ۱۴ میلیون مسافر اعزام و پذیرش شده اند این در حالی است که در سال ۹۱ بیش از ۴۳ میلیون مسافر در فرودگاه های کشور تردد داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر فرودگاه امام خمینی (ره) به تنهایی قادر است ۴۰ میلیون مسافر را اعزام و پذیرش کند که برای استفاده از این ظرفیت باید برنامه ریزی و تلاش مداومی صورت بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها گفت: در سال ۱۳۷۰، یکصد وشصت و دو هزار پرواز در کشور به ثبت رسیده است در حالی که در سال ۹۱، چهارصد هزار پرواز در فرودگاه ها نشست و برخاست داشته اند.

رسولی نژاد با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از بازار پرواز عبوری منطقه نهایت استفاده را ببریم گفت: آسمان کشور ظرفیت پذیرش هزار پرواز عبوری را دارد و برای استفاده از تمام این ظرفیت باید برنامه ریزی و تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور به ظرفیت ۸۵ میلیونی فرودگاه ها برای اعزام و پذیرش مسافر اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه عملیات هوانوردی برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و به زودی شاهد اتفاقات و خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان، شعار امسال شرکت که اقتصادی شدن فرودگاه هاست را یادآور شد و گفت: پیش از این سه فرودگاه مهرآباد، مشهد و امام خمینی (ره) اقتصادی بودند اما امیدواریم تا پایان سال شاهد اقتصادی شدن چند فرودگاه دیگر در کشور باشیم.