به گزارش پارس به نقل از ایسنا، متقاضیان مسکن ویژه سایت تهرانسر که در هفته جاری سومین قسط خود را پرداخت می کنند، تا پایان امسال در خانه های خود ساکن می شوند. بر این اساس طی هفته گذشته پیامکی برای دعوت به تشکیل پرونده فیزیکی به متقاضیان تایید صلاحیت شده ارسال شد.

درحالیکه روزهای پایان وزارت نیکزاد نزدیک است و متقاضیان مسکن در طرح های مهر، ویژه و بافت فرسوده منتظر محقق شدن وعده های از پیش عنوان شده وی هستند.

مسکن ویژه نیز به عنوان یکی از برنامه های دولت دهم است که باید تا پایان دولت تعیین تکلیف شود.

بنابراین وزیر راه و شهرسازی دولت دهم طی بازدید خود از روند اجرایی پروژه مسکن ویژه سایت تهرانسر از آغاز واگذاری واحدهای این منطقه از تیرماه خبر داده و اعلام کرده که تا پایان سال همه این واحدها ساخته و تحویل داده می شوند.

هر مجتمع مسکن ویژه سایت تهرانسر در پنج طبقه ساخته می شود و زیربنای هر واحد آن ۸۰ تا ۱۰۵ مترمربع است که قیمت تمام شده آن حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

در ابتدا قرار بود ۳۰۰۰ واحد در منطقه تهرانسر ساخته شود که پس از دستور وزیر راه و شهرسازی و تبدیل برج های ۱۵ طبقه به پنج طبقه، تعداد واحدهای این سایت به ۲۷۲۰ واحد کاهش یافت و نهایتا پس از اینکه ۱۶۰ واحد معارض داشت، ساخت ۲۵۶۰ واحد بدون معارض در دستور کار قرار گرفته است.