به گزارش پارس اسدالله طاهری به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون ۲۳ جایگاه CNG در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد پنج جایگاه متعلق به شهرداری یاسوج است و شهرداریهای سی سخت، چرام دهدشت و گچساران نیزهرکدام یک جایگاه دارند.

وی افزود: براساس آخرین ارزیابی های انجام شده، میزان بدهی جایگاههای متعلق به شهرداریها در استان بسیار بالاست.

طاهری اظهار داشت: تنها جایگاههای CNG شهرداری یاسوج بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان بدهکار هستند.

وی بیان کرد: تاکنون جلسات متعددی گرفته شده و جایگاهداران ملزم شدند بدهی خود را به یک حد قابل قبولی برسانند اما اقدامی از سوی آنان صورت نگرفته است.

جایگاههای بدهکار تعطیل می شوند

طاهری بیان داشت: جایگاههای بدهکار در صورت عدم پرداخت بدهی خود تعطیل می شوند و یا از آنان سلب مالکیت می شود.

وی تصریح کرد: جایگاههای CNG پول گاز را مستقیم از مردم می گیرند و سودآوری خوبی هم دارند و هیچ توجیهی در این خصوص قابل قبول نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این پول متعلق به بیت المال است و در شرایط کنونی همه موظف به کمک به دولت هستیم.

وی کل بدهی جایگاههای دولتی و خصوصی CNG در این استان را حدد ۱۸ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: بیشترین بدهی ها مربوط به جایگاههای شهرداریهاست.

طاهری افزود: بدهی بخش خصوصی متعادل است و جایگاهی بوده تا ۷۰۰میلیون تومان هم بدهی داشته که پس از تعطیلی آن، تقسیط کرده و به مرز قابل قبولی رسیده است.

کمبود جایگاه CNG در شهرهای استان نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در هیچ یک از شهرهای استان بجز یاسوج کمبود جایگاه CNG نداریم.

وی اظهار داشت: در بقیه شهرهای استان حتی این جایگاهها کمبود مشتری دارند.

وی بیان داشت: هم اکنون در شهر یاسوج با حدود ۱۲۰هزار نفر جمعیت، هفت جایگاه وجود دارد.

طاهری علت وجود صف در جایگاههای این شهر را ناشی از تعمیر و نگهداشت نازلها دانست و گفت: در صورت سالم بودن دستگاهها و ارائه خدمات با حداکثر ظرفیت، شاهد ایجاد صف نخواهیم بود.

صفهای طولانی و مشکل فنی علت افت فشار گاز دریاسوج

وی از در دست احداث بودن یک جایگاه جدید در یاسوج خبرداد و گفت: این جایگاه با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی تا پایان خرداد راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کم بودن فشار گاز این جایگاهها در یاسوج، نیز گفت: جایگاههایی که قبلا ایجاد شده و زیر نظر شرکت توزیع فرآوردهای نفتی نبوده با فشار ۶۰psi کار می کنند اما فشار جایگاههای جدید، ۲۵۰ است.

وی افزود: همچنین صفهای زیاد در جایگاههای شهر یاسوج موجب می شود فشردگی گاز کم به خوبی انجام نشود و به همین خاطر گاز کمتری وارد مخزن می شود که با کاهش صفها این مشکل مرتفع خواهد شد.