به گزارش پارس، مجتبی فریدونی - مدیر سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان - در گفت وگو با ایسنا، از افزایش ۶۰ درصدی سرمایه این شرکت اصل چهل و چهاری خبر داد و گفت: سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اصفهان را صادر کرده و بعد از آماده کردن گزارش توجیهی و گزارش حسابرس، نسبت به افزایش سرمایه اقدام می کند.

وی افزود: به این ترتیب اقدامات اجرایی افزایش سرمایه آماده بوده و قرار است افزایش سرمایه ۶۰ درصدی این شرکت تا شهریور ماه و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال شود.

فریدونی ادامه داد: البته ممکن است میزان افزایش سرمایه شرکت افزایش پیدا کند زیرا ذوب آهن دارایی هایی دارد که هنوز تجدید ارزیابی نشده است.

وی در مورد تغییر در ترکیب هیات مدیره این شرکت بعد از فروش بلوک ۵۶ درصدی به تامین اجتماعی گفت: تغییر در ترکیب هیات مدیره به تامین اجتماعی بستگی دارد و در صورت تمایل، سهامدار عمده می تواند به منظور تغییر در ترکیب هیات مدیره مجمع فوق العاده برگزار کند و در غیر اینصورت همزمان با برگزاری مجمع عادی، مجمع فوق العاده برگزار شده و در خصوص ترکیب هیات مدیره تصمیم گیری می شود.

فریدونی سیاست تقسیم سود شرکت را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شرکت تقسیم سود ۶۰ درصد را در برنامه دارد ولی در صورتیکه بخواهد زیان انباشته را از محل تقسیم سود جبران کند، سود کمتری را در مجمع تقسیم می کند.

به گفته این مسئول شرکت اصل چهل و چهاری ذوب آهن اصفهان پیش بینی سود شرکت برای سال ۹۲ مبلغ ۴۷۲ ریال است که با برنامه های این شرکت و افزایش ظرفیت تولید محقق می شود.