به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد اسماعیلی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با اعضاء مجمع بازرگانی با اشاره به شعار سال افزود: در راستای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی هر کسی در هر مسئولیتی بباید قدم های مثبتی بردارد.

وی با یادآوری اینکه بخش صنعت باید در تحقق حماسه اقتصادی نقش داشته باشد افزود: اگر در امر تولید به مشکلات و واقیعت های کشور توجه نکنیم در آینده باید صدمات جبران ناپذیری را تحمل کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه همه مسئولان اجرایی، نمایندگان و بخش خصوصی باید درکنار یکدیگر باشندتا عقب ماندگی های مطرح شده به صورت طبیعی جبران شود ادامه داد: باید فاصله اقتصادیمان را از دیگر استان ها کمک کنیم.

اسماعیلی عمده تولیدات استان را در بخش معدن و صنایع وابسته دانست و افزود: خام فروشی مواد معدنی به ضرر کشور وبه ویژه استان زنجان است و باید این محصولات را در داخل فراوری نماییم.

وی با اشاره به فراوانی پول های سرگردان در کشور گفت: بخش اعظمی از معضلات اقتصادی کشور مربوط به این پول سرگردان است که متاسفانه در بخش تولید هزینه نمی شود و در هر مسیری قرار می گیرد تنها به تخریب می پردازد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس افزود: بخش خصوصی باید دقت نماید تا اعتماد مردم را دچار آسیب نکند. مساله پتروشیمی که باید دو سال پیش به بهره برداری می رسید و دیگر پروژه ها مردم را بی اعتماد کرده است.

اسماعیلی با اشاره به لزوم توجه به بخش کشاورزی در کشور ادامه داد: بدون توجه به کشاورزی قطعا دچار مشکل خواهیم شد.