به گزارشپارس به نقل از تسنیم، هادی ابوی با تاکید بر اینکه کارگران رکن اصلی در تحقق حماسه اقتصادی هستند اظهار کرد: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران نسبت به افزایش ۲۵ درصدی دستمزد سال ۹۲ اعتراضات خود را به دیوان عدالت ارائه کردند.
وی ادامه داد: کانون انجمن های صنفی کارگران هنوز شکایتی را به دیوان نبرده است اما نشست هایی را با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه داشته ایم و رایزنی هایی را برای افزایش حق مسکن و پرداخت بن خرید کارگری کردیم که امیدورایم در هفته کارگر نتیجه این تلاش هایمان خبر خوشی برای جامعه کارگری باشد.


سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بیان کرد: دولت می تواند با واگذاری بن یا کارت های خرید کالا به کارگران گامی در جهت تقویت قدرت خرید کارگران بردارد.
ابوی دستمزد ۹۲ را پاسخگوی ۲۰ درصد هزینه معیشت خانوار کارگری دانست و اظهار کرد: تصویب افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۲ با توجه به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید کارگران، انتقاد جامعه کارگری و بسیاری از تشکل ها را به دنبال داشت تا آنجا که کانون های شوراهای اسلامی کار در برخی استان ها به این امر اعتراض کرد.

.
وی با تاکید بر اینکه تشکل های کارگری مطالبات کارگر را دنبال می کنند افزود: دولت به کارگران بدهکار است، سال ۸۹ به صورت نمادین از کارت اعتباری رونمایی شد اما تا کنون اقدامی عملی برای آنها صورت نگرفته است.
ابوی با اشاره به برنامه ریزی جهت قرارگرفتن کالاهای عرضه شده طرح تنظیم بازار در سبد قشرهای آسیب پذی جامعه ادامه داد: در این طرح که در روزهای پایانی سال گذشته صورت گرفت تنها ۲۰ درصد کارگران سبد کالا را دریافت کردند، بنابراین این طرح نمی تواند بهانه ای برای مسئولان در راستای توجه و رسیدگی به مشکلات کارگران باشد.