پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- در حالی که کشور با مشکل بیکاری، نهادهای کارگری و تامین حداقل معیشت روبروست قرار است یک برند آمریکایی با برپایی یک کارخانه در البرز، حتی کارگران خود را از کشورهای دیگر بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر این اساس، کارخانه بزرگ تولید سیگار توسط یک شرکت آمریکایى در استان البرز افتتاح خواهد شد. با سرمایه‌گذارى اولیه 130 میلیارد تومانى شرکت چندملیتى بریتیش آمریکن، کارخانه بزرگ تولید دخانیات در وسعتى به مساحت 15 هزار مترمربع در شهرک صنعتى اشتهارد استان البرز راه‌اندازى گردید.

در حال حاضر این شرکت هیچ محصولى براى فروش نداشته و در حال تولید آزمایشى براى اخذ تاییدیه از وزارت بهداشت و سازمان استاندارد است.

بنا بر گفته مسؤولین شرکت مذکور، تا 3 ماه آینده محصولات این شرکت با برندهاى «مانتانا، پارمال و کنت کوچک و بزرگ» به بازار عرضه خواهد شد.

قرار است توتون مورد نیاز این کارخانه از منطقه جلفا تأمین گردد. این کارخانه در فاز اول با سرمایه 30 میلیون پوندى، توانایى تولید 8 میلیارد نخ سیگار در سال را دارد.

3 تن از اعضاى هیأت‌مدیره این شرکت انگلیسى بوده و اغلب مهندسان به‌کارگیرى شده نیز از کشورهاى ایتالیا، لهستان و ترکیه هستند.

هم‌اکنون در این شرکت 250 نفر کارگر مشغول تکمیل کارهاى ساختمانى مى‌باشند. در صورت راه‌اندازى کامل این کارخانه، حدود 300 الى 400 نفر به‌طورمستقیم در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

شرکت بریتیش آمریکن توباکو پس از ادغام دو شرکت امپریال توباکو انگلستان و آمریکن توباکو ایالات متحده تشکیل شد و هم‌اکنون دفتر مرکزى آن در شهر لندن قرار دارد.