به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن جلال‌پور عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: مشکلاتی که بر اثر تحریم‌ها در کشور حاکم شده بود، با لغو تحریم‌ها برداشته شده است و مسئولیت سنگینی در پساتحریم بر عهده اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به هدایت‌های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید برای موفقیت در اجرای برجام، اضافه کرد: رونق اقتصادی نیاز به تلاش مضاعف فعالان اقتصادی دارد و بخش خصوصی نیز باید به وظیفه خود عمل کرند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی و اقتصاد نفتی شکننده است، بیان کرد: باید شرایط توسعه بخش خصوصی فراهم و حمایت‌های لازم از فعالان این بخش انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود، ادامه داد: ظرفیت های مختلف و متنوعی در استان‌ها وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها معرفی و از آنها استفاده شود.

جلال‌پور با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی توانسته مشکلات این بخش را در استان‌های مختلف رفع کند، افزود: این شورا در رفع مشکلات تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران نقشی بسیار مهم و تعیین‌کننده دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استانداران برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و مشکلات دیگر برگزار می‌شود، افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ۱۲ استان برگزار شده است.