به گزارش پارس به نقل از تسنیم سید حمید کلانتری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارائه محصولات تعاونی در سطح کشور بازار مجازی تعاون راه‌اندازی می‌‌شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد این بازار امکان خرید و فروش در بین تعاون‌گران ایجاد شده و می‌تواند شبکه‌ای وسیع برای خرید و فروش محصولات در کشور باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات بین شبکه‌ای از دیگر اهداف ایجاد بازار مجازی است.

وی با بیان اینکه در 110 گرایش تعاونی‌ها در سطح کشور اقدام به فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: در حال حاضر در کشور 17 هزار تعاونی صنعتی، بیش از دو هزار تعاونی معدنی فعالیت می‌کنند.

کلانتری با اشاره به وجود 6 هزار فروشگاه تعاونی در کشور افزود: 5 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌های مصرف هستند.

وی با اشاره به عدم تحقق سهم تعاون از تولید ناخالص داخلی در برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر سهم بخش تعاون از جایگاه پیش بینی شده در قانون اساسی محقق نشده است که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بدنبال افزایش این میزان به 15 درصد هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت جذب منابع مالی و بانکی گفت: با جذب منابع مالی و بانکی از طریق صندوق توسعه ملی و ایجاد تعاونی‌ها جدید بدنبال آن هستیم تا سهم 5 درصدی تعاون را ارتقاء بخشیم.

وی تصریح کرد: محقق شدن سهم 15 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور، اشتغالزایی و توسعه صادرات را بدنبال دارد که این امر با مشارکت همه دستگاه‌ها قابل دستیابی است.

کلانتری با بیان اینکه برخی از چالش‌های موجود در بخش تعاون با سایر بخش‌های اقتصادی مشترک است، ابراز کرد: محدودیت‌های موجود در فضای کسب‌وکار به عنوان مهمترین معضل تعاون‌گران است.

وی با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: دولت تدابیر ویژه‌ای را برای بهبود فضای کسب‌وکار آغاز کرده است که کاهش بوروکراسی اداری، کاهش قوانین و مقررات، تکریم ارباب رجوع و تفسیر بازترقوانین از جمله این تدابیر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات مناسبی در راستای اخذ زمین، اخذ مجوزهای فعالیت برای تعاون گران در نظر گرفته شده است که اگر نگاه‌ها به این بخش مثبت شود شاهد رشد فعالیت تعاونی‌ها در کشور می‌شویم.

وی با اشاره به ضرورت اجرای حمایت‌های دولتی در مورد تعاونی‌ها بیان کرد: دولت حمایت‌های ویژه‌ای را برای  تعاونی در نظر گرفته است که از جمله این موارد معافیت مالیاتی 25 درصدی برای تعاون‌گران است.

کلانتری ابراز کرد: واحدهای تعاونی از 20 درصد تخفیفات بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار هستند که متاسفانه تخفیفات بیمه‌ای سهم کارفرمایی اعمال نمی‌شود که امیدواریم در راستای حمایت از تعاون گران این موضوع اجرایی شود.