پايگاه خبري تحليلي «پارس»-غلامرضا انبارلويي- دولت يازدهم خود را دولت تدبير و اميد لقب داده در حالي كه برخي از عملكردهاي اعضا و اركان اين دولت و حاميانش از تدبير به دور بوده و به جاي اميد، ياس و نااميدي را در اذهان مردم تداعي مي كند. توجه و تدقيق به دو نمونه از عملكردها- منصرف از ادعاها- مويد اين‌گونه اقدامات غير مدبرانه است.

1- در ايام تعطيلات نوروز بسياري از اعضا و حاميان تابلودار دولت در خارج از كشور ايام مي گذراندند كه هزينه هاي كلان اين‌گونه مسافرت ها و لو اينكه از جيب خودشان باشد در شرايط تحريم و تشديد تحريم‌ها به صلاح و صواب دولت نيست.

2- يكي از اين مسافران خارج از كشوري، جناب آقاي نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت بود كه براي معالجه به آلمان رفته بود.

3- معالجه و درمان چنين وزيري در آلمان براي اقدامات درماني، آن‌ هم  با آن توصيفي كه به نقل از وي در مورد معالجه با متد و روش و فناوري كه 80 سال بعد هم ايران به آن دست نخواهد يافت،‌ نوعي تحقير تلويحي امكانات درماني و بهداشتي كشور است و از سوي ديگر موجب وهن اطبا و پزشكان و كادرهاي متخصص درماني كشور محسوب مي شود.

2555184

4- بيمارستان اميراعلم قطب علمي و درماني گوش و حلق و بيني در كشور محسوب مي شود كه با كادري مجرب، تحصيلكرده و متخصص، عالي‌ترين امكانات درماني را براي هموطنان ما فراهم نموده و با تلاش شبانه روزي به ميليونها نفر از مردم شريف كشور خدمت رساني مي كند اين بيمارستان و ساير بيمارستانهاي خصوصي و دولتي كشور در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي،‌ عناصر خدوم و زحمتكشي دارد كه با هر آنچه كه در توان دارد زير نظر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور، يعني جناب قاضي‌زاده هاشمي اداره مي شود. بيان چنين اظهارات تحقيرآميزي از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت به مثابه ناديده گرفتن ارزش ها و اعتبار و خدمات يك وزير توسط وزير ديگر در يك كابينه است كه مي بايستي تدبير به‌كار برد تا اميدها را در دلهاي مردم زنده كند نه اينكه آنها را از امكانات درماني، بهداشتي كشور مايوس و به لحاظ تكنولوژي 80 سال عقب ماندگي را در اذهانشان تداعي نمايد.

5- نيم نگاهي به اعتبارات مصوب وزارت بهداشت و 75 واحد دانشگاه علوم پزشكي به علاوه صدها ميليارد اعتبارات و امكانات بيمارستانهاي خصوصي در كشور از يك سو و از سوي ديگر تخطئه و تمسخري كه در لحن و بيان آقاي نعمت زاده در مورد درمانش در آلمان به‌كار برده اوج تضاد بين عمل و نظر دو  عضو از يك كابينه محسوب مي شود.

6- توجه و تامل در رفتار عناصر بالاتر از دولت كه اعضاي آن همگي خود را فرزند خوانده آقاي هاشمي رفسنجاني مي دانند نشان مي دهد كه عملكرد آن پدر خوانده تفاوت چنداني با عملكرد فرزند خوانده ها ندارد. رفتار آقاي هاشمي با سفير عربستان نمونه‌اي ديگر از اين بي‌تدبيري است.

7- عالم و آدم در ايران و خارج از ايران مي دانند كه دست حكام عربستان به خون زن و مرد و كودك مسلمان در پاكستان، افغانستان، لبنان، سوريه، عراق و حتي در سيستان و بلوچستان خودمان آغشته است. و حراميان تروريست و وهابيون تكفيري تحت حمايت‌هاي مادي و معنوي شيوخ فاسد عربستان قراردارند و همه ساله ميلياردها ريال از بيت المال مسلمين در اين كشور هزينه تخريب اماكن ناشي از انفجار خودروها و جليقه‌هاي انفجاري و ترور و آدم ربايي در كشورهاي مسلمان مي شود كه ربايش 5 مرزبان جمهوري اسلامي توسط  گروهك تحت‌الحمايه وهابيون عربستان كه اخيرا انجام شد، اولين نبوده و آخرين هم نخواهد بود.

8- هنوز فرياد آن كودك معصوم سوري كه با زنجير به نرده حياط منزلي در يك شهر تحت اشغال تروريست‌هاي داعش و النصره بسته شده بود در گوش‌هاست و هنوز تصوير آن كودك 2.5ساله‌اي كه با چشماني مات و مبهوت به 3 لوله تفنگي كه به طرف سرش نشانه رفته نگاه مي‌كند، از فضاي مجازي سايت ها پاك نشده كه مردم شاهد مصافحه  آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني با شيخ عبدالرحمن بن غرمان شهري سفير جديد عربستان هستند.

9- اعضاي دولت تدبير و اميد نمي توانند با اين اسم و عنوان اميدبخش در صحنه سياسي كشور حضور يابند و در عمل تخم ياس و نااميدي را در دل مردم بكارند و پدر سالار دولت تدبير و اميد بر خلاف منافع اسلام و مسلمين و ايران با دشمنان ايران به عنوان ميهمان ويژه رفت  سرسفره اطعام رژيمي نشست كه مردم سوريه و عراق و لبنان را با اعزام تروريست‌هاي تكفيري به خاك و خون مي كشند. 

10- حداقل هزينه رفتار غيرمدبرانه وزير صنعت بابت معالجه در آلمان به عدد و رقم در جداول بودجه بابت رديف‌هاي بودجه بهداشتي و درماني كه به تقويم مندرج در جدول شماره 7 قانون بودجه سال 93 آمده است به مبلغ بيش از 168 هزار ميليارد تومان است.

دانشگاه علوم پزشكي تهران

مبلغ  15.941.673 ميليارد ريال

دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

مبلغ 8.288.495 ميليارد ريال

75 واحد تابعه استاني

مبلغ 143.922.272 ميليارد ريال

جمع

440/152/168 ميليارد ريال

 

11- پرسش كليدي از دو وزير كابينه دولت يازدهم آقايان نعمت‌زاده و قاضي‌زاده هاشمي اين است آيا سيستم درماني بهداشتي كشور كه در سال 93 بيش از 168 هزار ميليارد تومان هزينه از بيت المال مي‌شود جوابگوي  درمان گوش آقاي وزير صنعت يا چشم بهمان صاحب منصب دولتي نيست كه حضرات به سيستم بهداشت و درمان آلمان رجوع مي نمايند؟‌ آيا چنين رويكردي موجب وهن و اعلام تلويحي ناكارآمدي اطبا و پزشكان و كادر خدوم درماني كشور نيست؟