به گزارش پارس به نقل از فارس، چکیده مهمترین اخبار امروز اقتصادی به شرح زیر است:

شوک تورمی افزایش نرخ سود غیرقابل کنترل بود/ یک چهارم منابع بانک ملی قفل شده است

مدیرعامل بانک ملی از حذف بازخرید اوراق مشارکت قبل از سررسید، خبر داد و گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع بانک به دلیل بدهی های دولت و بخش خصوصی قفل شده و سررسید ۳۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز فرارسیده و دولت هنوز پول آنها را نپرداخته است.

رنو و پژو به تعهدشان عمل نکردند/ جلسه مجلس با خودروسازان درباره طرف های خارجی

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر لزوم بازنگری در همکاری خودروسازان ایرانی با شرکت های پژو و رنو، گفت: باید آئین نامه خاصی برای قرارداد با شرکت های خودروساز خارجی تدوین شود تا در این همکاری ها منافع ملی حفظ شود.

سید محمد بیاتیان اظهار داشت: حضور شرکت های خارجی در صنعت خودروسازی ایران به شرطی قابل قبول است که برای ما شریک تجاری باشند، نه رقیب.

عرضه سیم کارت رایگان در نمایشگاه الکامپ

رایتل در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی سیم کارت رایگان و به بازدیدکنندگان عادی سیم کارت نیم بها می دهد.

معافیت مالیاتی صادرکنندگان ابلاغ شد/ ۴ شرط برای جایزه صادرات

در حالی که معافیت مالیاتی صادرکنندگان مشروط به پیمان سپاری ارزی بود، معاون اول رئیس جمهور مصوبه معافیت معالیاتی صادرکنندگان را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

گفت وشنودهای نفتی آخر هفته

اعتبار ساخت سکوها صرف خرید دکل چینی شد/ جان باختن ۳ نفر در فاز ۱۹ به دلیل ضعف ایمنی

در هفته ای که گذشت، صنعت نفت شاهد اخباری چون جان باختن ۳ نفر از کارکنان فاز ۱۹ پارس جنوبی، صرف اعتبار ساخت سکو های یک فاز برای خرید دکل چینی و رقم سررسید اوراق مشارکت نفتی بود.

دلایل ورود نقدینگی سرگردان به بازار سهام/ تعادل باید به بخش های اقتصاد برگردد

یک کارشناس ارشد اقتصادی ضمن تشریح دلایل ورود نقدینگی های سرگردان به بازار سرمایه و توصیه به سرمایه گذاران جدید، درباره چگونگی ایجاد تعادل در بخش های مختلف اقتصادی توضیحاتی ارائه کرد. آرانی بورس را بهترین محل برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: از عوامل وجود نقدینگی به بازار سرمایه تعیین دستوری نرخ سود بانکی، مهار رشد کاذب قیمت های ارز و سکه بوده است.

نقدینگی مسکن هم وارد بورس شد/ توصیه به تازه واردهای بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران نباید دارایی های ضروری خود را وارد بورس کنند، گفت: صندوق های سرمایه گذاری بهترین محل برای سرمایه گذاری افراد تازه وارد است.

عنایت با بیان اینکه بخش های پیمانکاری بسیاری را می شناسم که بخشی از نقدینگی خود را وارد بورس کرده اند، گفت: پیمانکاران بازار مسکن هم امیدی به دریافت بازدهی مناسب از این بخش ندارند و برای حفظ قدرت نقدینگی خود وارد بازار سرمایه شده است.

حضور دوباره خودروسازان خارجی مشروط به سرمایه گذاری در ایران شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سرمایه گذاری در ایران باید به عنوان یک شرط برای حضور دوباره خودروسازان خارجی به ویژه رنو و پژو مد نظر قرار گیرد.

پیرمؤذن با تأکید بر لزوم افزایش استحکام و کیفیت خودروهای داخلی، گفت: شرکت های دانش بنیان باید به متخصصان کشور توجه کنند و صنایع خودروسازی نیز زمینه لازم برای همکاری این کارشناسان را فراهم کنند.

قیمت ۲۰ سنت برای گاز پتروشیمی ها توجیه دارد/ پیشنهاد مجلس ۱۲ تا ۱۴ سنت

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس با بیان اینکه قیمت ۲۰ سنت در هر مترمکعب برای خوراک گاز پتروشیمی ها توجیه اقتصادی دارد، گفت: احتمالا برای ایجاد جذابیت سرمایه گذاری قیمت ۱۲ تا ۱۴ سنت در هر متر مکعب را پیشنهاد می دهیم.

وی اظهار داشت: بعضی نمایندگان پیشنهاد ۲۰ سنت را ارائه کرده اند چرا که قیمت ۲۰ سنت در هر مترمکعب باز هم توجیه اقتصادی دارد.

یک وزیر نمی تواند ایران کد و شبنم را حذف کند/راهکارهای جایگزین ۵ کارشناس

در مناظره تلویزیونی امروز که با موضوع حذف ایران کد و شبنم اجرا شد ۵ کارشناس حاضر در برنامه بر ایرادات اجرای طرح توافق داشتند و بر این اساس راه کارهای مختلفی را برای اصلاح یا جایگزین طرح ارائه کردند.